title
کد خبر: 169052
00
چگونه از آلودگی محیط زیست جلوگیری کنیم؟

در نشست روز هفتم آبان 99 تدوین برنامه عملیاتی مشترک پیشگیری از آبیاری مزارع کشاورزی با فاضلاب و آبهای نامتعارف در شهرستان تاکستان، مهندس اکرم باحجب، کارشناس سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین، گفت: استفاده‌ صحیح از پساب‌های شهری، علاوه بر گسترش پوشش گیاهی، از یک سو از آلودگی محیط زیست جلوگیری می کند و از سوی دیگر، با دارا بودن عناصر مُغذّی، علاوه بر کاهش آلودگی منابع آب‌های سطحی و زیرزمینی، باعث کاهش هزینه‌ مصرف کودهای شیمیایی می‌شود.

به گزارش بهداشت نیوز، وی با گفتن اینکه بررسی اثرات ناشی از دفع نادرست فاضلاب خام در محیط‌های مختلف، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؛ با توجه به این اثرات سوء، طرح‌های فاضلاب به عنوانی کلیدی برای حل این معضلات و به عنوان یک نیاز ضروری معرفی می شود.

ضرورت تدوین برنامه عملیاتی مشترک

سمیرا شاه مراد زاده، کارشناس بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان تاکستان هم، بر ضرورت تدوین برنامه عملیاتی مشترک پیشگیری و کنترل آبیاری مزارع کشاورزی با فاضلاب خام و انجام وظایف و تکالیف هر سازمان، مطابق مستندات ابلاغی از سطوح مافوق، تاکید کرد.

گفتنی است، در این نشست مقرر شد، بازدید مشترک  با حضور نمایندگان حاضر، از مجتمع آب رسانی شهید الله یاری شهرستان برای اجرای ایمنی آب انجام شود و از نزدیک، مشکلات مورد بررسی قرار گیرد. این نشست، با حضور کارشناسان بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان شهرستان تاکستان  و نماینده جهاد کشاورزی شهرستان برگزار شد.

 

مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.