title
کد خبر: 168963
00
ظریف: ایران برای هر گونه کمک در خصوص زلزله ازمیر ترکیه آماده است

در پی زلزله مرگبار در ترکیه وزیر امور خارجه ایران طی پیامی با همتای خود ابراز همدردی کرد.

به گزارش بهداشت نیوز به نقل از العالم، به دنبال رخداد تلخ وقوع زلزله در ازمیر ترکیه، ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در پیامی به مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه این کشور با ابراز همدردی عمیق از وقوع این حادثه تلخ، برای مجروحان آن آرزوی سلامتی کرد و آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای هر گونه کمک در این خصوص را به اطلاع همتای ترکیه ای خود رساند.

همچنین ولی‌پور، رئیس سازمان امداد و نجات هلال ‌احمر ساعتی پیش گفت:به دنبال وقوع زلزله ۶.۶ ریشتری در ازمیر ترکیه، جمعیت‌های هلال احمر ۵ استان آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان و تهران به حالت آماده‌باش درآمدند تا برای امدادرسانی و کمک به زلزله‌زدگان اقدام کنند.

مرکز این زلزله ۱۷ کیلومتری ساحل استان ازمیر ترکیه و در عمق ۱۶ کیلومتری زمین بوده است. بنابر گزارش رسانه‌ها در ترکیه، زمین لرزه در استان‌های مختلف در غرب این کشور از جمله در استانبول احساس شد.

فرماندار ازمیر در بیانیه‌ای اعلام کرد چندین ساختمان در نتیجه این زمین لرزه آسیب دیده و ترک برداشته و مرکز بحران در حال بررسی شرایط است.

مرکز مقابله با حوادث غیرمترقبه ترکیه لحظاتی قبل در گزارش جدید خود اعلام کرد: بر اثر این زلزله تاکنون 6 نفر کشته و 202 تن زخمی شده اند.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
صابر انصاری
1399/08/10 - 10:110 0
با سلام, عزیز جا از جیب مباکش خوب نمی خواد به که زورش بیاد.ملت خودش تو بدبختی روزگار را سپری می کنند بعد به فکر مردم ترک است.واقعا احسنت آقای ظریف
اینستاگرام بهداشت نیوز