title
کد خبر: 168106
00
تقویت ریه‌ها با ماساژ  این نواحی از بدن برای پیشگیری از کرونا مفید است

انجام ماساژ در ناحیه پشت، گردن به سمت پایین و اطراف ستون فقرات می‌تواند در بهبود گردش خون و خون‌رسانی و در نتیجه پیشگیری از کرونا تاثیرگذار باشد.

دکتر مهدی یوسفی با بیان این مطلب افزود: انجام ماساژ در ناحیه پشت، گردن به سمت پایین و اطراف ستون فقرات می‌تواند در بهبود گردش خون و خون‌رسانی و در نتیجه پیشگیری از کرونا تاثیرگذار باشد.

این متخصص طب سنتی افزود: انجام حجامت که این روزها در فضای مجازی برای پیشگیری از کرونا بازتاب داشته است، هیچ تاثیری در درمان و کنترل این بیماری ندارد بنابراین هیچ ضرورتی به ویژه در شرایط حال حاضر جامعه برای انجام حجامت وجود ندارد.

یوسفی افزود: در شرایط کنونی بهترین راهکار پیشگیری از بیماری کووید-۱۹، رعایت اصول بهداشتی، خود مراقبتی، اجتناب از حضور در اماکن عمومی تا حد امکان و شست و شوی مکرر دست‌هاست.

وی ادامه داد: در فضای مجازی برخی از داروها با نام فرآورده‌های طب سنتی و یا اسلامی به عنوان داروهای موثر در درمان و یا کنترل بیماری کرونا معرفی شده‌اند، در حالی که شواهد علمی هیچ یک از این داروها را تایید نمی‌کند، زیرا در هزار سال پیش بیماری ای با نام کرونا وجود نداشته است که ما بخواهیم بر اساس آن روایت اختصاصی در این زمینه را استخراج و دارویی را در حوزه طب سنتی با استناد به آن تولید و به بیماران ارائه دهیم.

دانشکده طب ایرانی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی مشهد از سال ۱۳۸۹ فعالیت خود را آغاز کرده است و در این مدت ۱۰ دوره پذیرش دانشجو در این دانشکده انجام شده است.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون ۱۷۵ هزار و ۹۲۷ نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند. این بیماری تاکنون جان هشت هزار و ۴۲۵ تن را در کشورمان گرفته است. همچنین تاکنون ۱۳۸ هزار و ۴۵۷ نفر از مبتلایان به کرونا در ایران بهبود یافته‌اند.

"پاندمی کرونا" تاکنون در سطح جهان هفت میلیون و ۲۱۶ هزار و ۲۵۲ نفر را بیمار کرده و جان ۴۰۹ هزار و ۹۲ تن را در ۲۱۲ کشور گرفته است. سه میلیون و ۵۵۲ هزار و ۳۳۳ نفر از افراد مبتلا به کرونا در سطح جهان تاکنون درمان شده‌اند.

نقل از دانشکده طب سنتی دانشگاه شهید بهشتی

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز