title
کد خبر: 168081
00
اعلام شرط فروش شیرخشک در فروشگاه‌های اینترنتی

مدیر اداره کل امور فراورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو گفت: فروش شیرهای خشک معمولی در فروشگاه‌های اینترنتی مجاز است.

آقای محمد حسین عزیزی درباره تبلیغ و فروش برخی مکمل‌های تغذیه‌ای مانند شیر خشک در برخی فروشگاه‌های اینترنتی گفت: فروش شیرهای خشک یارانه‌ای برای کودکان زیر یک سال در این فروشگاه‌های ممنوع است و فروش شیرهای خشکی که به عنوان مکمل و غذای کمکی مورد استفاده قرار می‌گیرند بلامانع است.


وی افزود: در گذشته فروش هر نوع مکمل و شیر خشک از طریق فروشگاه‌های اینترنتی ممنوع بوده است اما اخیرا اجازه دادیم که غذاها و غذاهای کمکی و حتی شیرهای خشک که خاصیت غذایی دارند نه درمانی از طریق این فروشگاه‌ا به فروش برسد.
آقای عزیزی گفت: برای شیرهای خشک ویژه نیز به دنبال سیستمی هستیم که از طریق آن بتوانیم با نظارت دقیق توزیع و فروش را انجام دهیم تا از این طریق بتوانیم رصد کنیم که این شیرخشک ها در اختیار کدام خانواده قرار گرفته است.
وی افزود: اکنون سامانه حامی مسؤول انجام این کار است. در خصوص فروش شیرهای خشک در فضای مجازی نیز تخلفاتی وجود دارد که مردم می‌توانند گزارش ها و شکایات خود را از طریق شماره 190 به اطلاع ما برسانند.

 خبرگزاری صدا و سیما


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز