title
کد خبر: 167853
00
توزیع انسولین قلمی در داروخانه‌های خصوصی این استان

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: با توجه به تحریم های موجود و وارداتی بودن انسولین قلمی در حال حاضر با کمبود در تامین انسولین قلمی روبه رو شده ایم.

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر عباس علیمرادیان افزود: مجموعه دانشگاه علوم پزشکی اراک تمام توان خود را در جهت برآورد و نیاز سنجی این دارو به کار گرفته تا بیماران با مشکلی مواجه نشوند.

وی اظهار داشت: در حال حاضر در ۱۹ داروخانه خصوصی منتخب شهر اراک و ۱۴ داروخانه در سایر شهرستان ها دریافت انسولین با ارائه کدملی و بر اساس تجویز پزشک به صورت سهمیه ای می باشد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک تاکید کرد: مردم آگاه باشند که کمبود انسولین قلمی تغییری در قیمت آن ایجاد نکرده است.

وی یادآور شد: بیماران دیابتی جزو گروه های در معرض خطر بیماری کرونا هستند، بنابراین نیاز است که در این روزهای بحرانی و خطرناک حتی الامکان از حضور در جامعه پرهیز نموده و در رعایت موازین بهداشتی با دقت، کوشا باشند.

دکتر علیمرادیان در پایان اظهار امیدواری کرد که با توجه به شرایط فراهم شده در کشور تولید انبوه این انسولین هرچه زودتر محقق و کمبود آن جبران شود.

 

مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز