title
کد خبر: 1676
00
مطالبات ۱۰ هزار میلیارد تومانی بیمارستان ها از شرکت های بیمه

مطالبات شرکت های بیمه شامل خدمات و اسنادی است که ارائه شده و پرداخت نشدن آن در برخی شرکت های بیمه بالغ بر یک سال به طول انجامیده است.

به گزارش «بهداشت نیوز» محمد حاجی آقاجانی معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مطالبات بیمارستان های ما از سازمان های بیمه گر پایه قریب به ۱۰ هزار میلیارد تومان شده است.

وی بیان کرد: این مطالبات شامل خدمات و اسنادی است که ارائه شده و پرداخت نشدن آن در برخی شرکت های بیمه مانند بیمه سلامت بالغ بر یک سال به طول انجامیده است.
 
آقاجانی اظهار داشت: این مطالبات مشکلات جدی در نظام ارائه خدمات در بیمارستان ها ایجاد نموده است و خرید دارو و لوازم پزشکی برای بیمارستان ها دشوار شده و سبب بدهکاری به پزشکان، پرستاران و کارمندان بیمارستان ها شده است‌.
 
معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: در مجلس حدود ۸ هزار میلیارد تومان به عنوان اصلاحیه بودجه در این خصوص در نظر گرفته شده ولی در تبدیل به نقدینه شدن این اوراق مشکلاتی وجود دارد.
 
وی عنوان‌کرد: ما‌ امیدواریم با توجه به دستور رییس جمهور محترم، هرچه زودتر این اوراق تبدیل به نقدینگی شوند و در اختیار بیمه سلامت قرار گیرد تا این بیمه بتواند مطالبات خود را به مراکز درمانی پرداخت کند.
 
آقاجانی با بیان اینکه این نقص در بیمه تاثیر منفی بر بیمارستان های کشور دارد یادآور شد: پزشکان و پرستاران ما در این زمینه بسیار تلاش نموده و با فداکاری به گونه ای رفتار کردند که مردم این نقصان را احساس نکنند که این مشکل با پرداخت به موقع مطالبات قابل حل است.
 
 
منبع: باشگاه خبرنگاران 

مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز