title
کد خبر: 1665
00
درمان سرماخوردگی با طب سنتی

یک متخصص طب سنتی گفت: سرماخوردگی بیماری شایع فصل پاییز است که با رعایت برخی نکات ساده دوره آن به راحتی سپری خواهد شد.

به گزارش بهداشت نیوز، وحید اسماعیلی متخصص طب سنتی، در رابطه با بیماری شایع فصل پاییز اظهار داشت: سرماخوردگی یک بیماری واگیردار است که معمولاً با خستگی، عطسه و سردرد آغاز می‌شود و با علائمی مثل سرفه، گلودرد، آبریزش بینی و تب ادامه می یابد و غالبا تا بهبودی کامل یک هفته زمان لازم است.
 
وی افزود: یکی از روشهای مناسب برای بهبود سرماخوردگی تعریق بوده و حمام آب گرم راه مناسبی برای عرق کردن به حساب می آید.
 
اسماعیلی افزود: بخور برخی گیاهان مثل بنفشه، بابونه و خطمی برای باز شدن مجاری تنفسی بسیار مفید است.
 
وی به خواص سیاه‌دانه اشاره کرد و گفت: سیاه دانه یکی از گیاهان مفید برای باز کردن گرفتگی‌های بینی و سینوس‌ها به شمار می رود.
 
این متخصص طب سنتی ادامه داد: در طول دوره سرماخوردگی سوپ سبزیجات و رشته فرنگی و سوپ هایی که در آن از شلغم و اسفناج شده باشد، وعده ی غذایی مفید محسوب می شود و به بهبود سریع تر بیمار کمک می کند.
 
وی بیان کرد: بهتر است فردی که دچار سرماخوردگی شده از نوشیدن آب یخ اجتناب کرده و برای کاهش التهاب گلو از آب گرم استفاده نماید.
 
اسماعیلی گفت: مخلوط تخم کتان و عسل و همچنین غرغره کردن جوشانده زیره سیاه و آویشن برای رفع التهابات گلو مفید است. 
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: فردی که دچار سرماخوردگی شده باید از مصرف غذاهای تند، بسیار شور، بسیار ترش، چرب و سرخ کرده و لبنیات پرچرب اجتناب کنند.
 
منبع: باشگاه خبرنگاران

مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز