title
کد خبر: 165702
00
تنها راه کاهش سفرهای غیرضروری

نماینده مردم گرگان در مجلس کاهش سفرهای غیرضرور را در گرو فرهنگ‌سازی و وضع قوانین و مقررات سختگیرانه دانست و گفت: دستگاه‌های متولی به ویژه ستاد ملی مبارزه با کرونا باید مقررات و محدودیت‌های تردد را اعمال کنند.

به گزارش بهداشت نیوز، غلامرضا منتظری با انتقاد از تداوم سفرها به استان‌های شمالی علیرغم افزایش تعداد فوتی‌های ناشی از کرونا، گفت: فرهنگ‌سازی و پرداختن بیشتر صدا و سیما و رسانه‌ها به این مهم می‌تواند عاملی موثر در کاهش سفرهای غیرضرور باشد؛ سفر نرفتن در شرایط فعلی موثرترین اقدام برای حفظ جان خود و دیگران است و مردم باید با خودداری از سفرهای غیرضرور و رعایت نکات بهداشتی گامی موثر برای حفظ جان خود و خانواده و همچنین کمک به کادر درمانی بردارند.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه مردم باید بیش از گذشته احساس مسئولیت و به رسالت خود برای کاهش کرونا عمل کنند، افزود: برای کنترل کرونا مناسبات اجتماعی باید تغییر یابد، خانواده‌ها میزان ارتباطات اجتماعی‌شان را به حداقل برسانند و از سفرها و حضور در تجمع‌های غیرضرور به شدت پرهیز کنند.

سفرهای غیرضرور تنها با اکتفا کردن به کار فرهنگی کاهش نمی‌یابد

وی با بیان اینکه فرهنگ‌سازی به تنهایی جوابگو نیست، گفت: سفرهای غیرضرور تنها با اکتفا کردن به کار فرهنگی کاهش نمی‌یابد و نیاز جدی به وضع قوانین و مقررات دیده می‌شود و به طور قطع توجه به فرهنگ‌سازی و وضع قوانین، توامان می‌تواند به ایمن‌سازی جمعی کمک کند.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس یادآور شد: دستگاه‌های متولی به ویژه ستاد ملی مبارزه با کرونا باید مقررات و محدودیت‌های تردد را اعمال کنند و همچنین با افرادی که مصلحت خود را بر مصلحت جامعه مقدم می‌شمرند و با بی توجهی سلامت مردم را به خطر می‌اندازند برخورد شود؛ این محدودیت‌ها برای مصونیت بخشی و نه سلب آزادی است و در بسیاری از کشورها مقررات سختگیرانه و جرائم سنگینی برای برخورد با متخلفان وضع شده و به نظر می‌رسد در کنار توجه به مباحث فرهنگی، برقراری ضوابط و مقررات در کنترل کرونا می‌تواند بسیار کارساز باشد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، افزود: بی‌توجهی نسبت به رعایت پروتکل‌ها و وضع مقررات، هزینه‌های حوزه درمان را افزایش می‌دهد و نیاز است به این مهم توجه ویژه‌ای شود.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز