title
کد خبر: 165665
00
 اختلال شنوایی در چه سنی باید شناسایی شود؟

کارشناس مسئول برنامه غربالگری شنوایی نوزادان و شیرخواران اداره کل بهزیستی استان تهران گفت: اختلال شنوایی باید تا یک ماهگی نوزاد تشخیص داده و به سرعت درمان آن پیگیری شود.

به گزارش بهداشت نیوز، مرضیه صباغ اظهار داشت: سازمان بهزیستی در راستای تشخیص و مداخله زودهنگام شنوایی نوزادان و شیرخواران، طرح غربالگری شنوایی را اجرا می کند.

وی افزود: خانواده ها در روزهای اول تولد نیاز است تا نوزادانشان را به مراکز اعلام شده شنوایی سنجی ببرند تا در صورت اختلال، به سرعت شناسایی و اقدام شود.

کارشناس مسئول برنامه غربالگری شنوایی نوزادان و شیرخواران اداره کل بهزیستی استان تهران ادامه داد: اجرای طرح غربالگری شنوایی به کشف نقایص شنیداری و انجام مداخله زودهنگام کمک می کند از این رو این طرح در سه بخش غربال، تشخیص و مداخله اجرا می شود به گونه ای که باید غربالگری تا یک ماهگی، تشخیص تا سه ماهگی و مداخله تا ۶ ماهگی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه اختلال شنوایی باعث بروز سایر اختلال ها می شود گفت: کودکانی که دارای افت شنوایی باشند از لحاظ گفتار و زبان و کسب مهارت های ارتباطی و آموزشی با مشکل روبرو می شوند.

صباغ اضافه کرد: در صورتی که اختلال شنوایی در نوزادی و پیش از ۶ ماهگی شناسایی شود ضمن اینکه کمک شایانی به درمان زودهنگام می کند از هزینه های درمانی بالای آن نیز می کاهد.

کارشناس مسئول برنامه غربالگری شنوایی نوزادان و شیرخوران اداره کل بهزیستی استان تهران با اشاره به اینکه در سال گذشته ۱۰۰ هزار و ۲۹۵ نوزاد، غربالگری شنوایی شدند گفت: از این تعداد ۱۲۸ نوزاد کم شنوا و ناشنوا شناسایی شدند که برای ۱۰ کودک کاشت حلزون انجام شد.

وی خاطر نشان کرد: امسال نیز این طرح در حال اجراست و هنوز آمارهای مراجعه به خاطر وسعت شهرستان های این استان یکپارچه سازی نشده است.

منبع: ایرنا


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز