title
کد خبر: 1655
00
استقرار آمبولانس در ایستگاه های امدادی مسیرهای پیاده روی زائران

مدیر جذب و اعزام مرکز پزشکی جمعیت هلال احمر گفت: در مسیر بغداد به کربلا، کاظمین و سامرا در هر ایستگاه امدادی هلال احمر یک دستگاه آمبولانس مستقر است.

به گزارش «بهداشت نیوز» دکتر حسین فضلی افزود: علاوه بر پایگاه‌های جمعیت هلال احمر مستقر در شهر نجف، کادر درمانی جمعیت در ستون‌های ۳۹۰، ۷۰۷، ۷۲۲، ۷۳۶، ۱۰۹۲ و ۱۱۲۰ در بین راه نجف - کربلا مشغول خدمت‌رسانی به زائران اباعبدالله الحسین(ع) هستند که در بالای هر ستون و برای شناسایی بهتر توسط زائرین یک بالن با نام و نماد جمعیت هلال جمهوری اسلامی ایران تعبیه شده است.

 
وی ادامه داد: نیروهای داوطلب با ثبت نام در پایگاه حج و پزشکی جمعیت و هماهنگی وزارت بهداشت با دانشگاه‌ها بر اساس نیاز و به صورت داوطلبانه به کشور عراق اعزام شدند که این پایگاه‌ها با حضور پزشک عمومی خانم و آقا، پزشک متخصص، تکنسین دارویی، فوریت‌های پزشکی، کارشناس بهداشت محیط، کارشناس بیماری‌های واگیر، امدادگر و نیروی خدماتی روزانه پاسخگوی نیاز مراجعه‌کنندگان هستند.
 
فضلی با اشاره به رضایت حداکثری زائرین از خدمات ارایه شده، افزود: امسال در کنار هر پزشک یک مترجم عرب زبان جهت ارایه خدمات به زوار عرب نیز حضور دارد.
 
مدیر جذب و اعزام مرکز پزشکی جمعیت هلال احمر تصریح کرد: در مسیر بغداد به کربلا، کاظمین و سامرا نیز پایگاه‌هایی مشغول ارائه خدمات هستند که در هر ایستگاه یک آمبولانس به صورت دائمی جهت اعزام بیماران مستقر است.
 
فضلی ضمن آرزوی سفری ایمن برای تمامی زائران گفت: توصیه می‌شود افرادی که به بیماری خاص مبتلا هستند، داروهای خود را برای نیاز ۱۰ روز  همراه داشته باشند.
 
 
منبع: مهر

مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز