title
کد خبر: 163851
00
کوسه‌های عهدباستان ۱۵ متر طول داشتند

محققان دانشگاه بریستول در انگلیس با انجام یک بررسی جدید بر روی کوسه‌های عهد باستان به این نتیجه رسیده اند که نمونه‌های بالغ آنها بیش از ۱۵ متر طول داشته‌اند.

به گزارش بهداشت نیوز به نقل از اسلش گیر، بررسی یادشده بر روی نوعی کوسه باستانی به نام مگالدون انجام شده که بزرگترین شکارچی دریایی کره زمین تا به امروز محسوب می‌شود.

مگالدون دو برابر بزرگترین کوسه سفیدی که امروزه در اقیانوس‌ها وجود دارد، طول داشته است و بررسی فسیل‌های غول پیکر آن نشان می‌دهد برخی دندان‌های این کوسه از دست انسان بزرگ‌تر است.

محققان بر مبنای دندان‌های به دست آمده و با استفاده از فرمول‌های ریاضی توانسته اند ابعاد واقعی کوسه‌های یادشده را در زمان زنده بودن اندازه بگیرند. نکته قابل توجه این است که کوسه‌های یادشده در زمان تولد هم ابعادی نزدیک به کوسه‌های بالغ داشته‌اند و تنها باله ها و سرآنها اندکی کوچک‌تر بوده است.

کوسه‌های بالغ مگالدون با بدن ۱۵ متری دارای سری ۴.۵ متری هم بوده اند و ارتفاع باله پشتی آنها به ۱.۶ متر و دم آنها به ۳.۸ متر می‌رسد. کوسه‌های سفید امروزی حداکثر ۶ متر طول دارند و لذا بسیار کوچک‌تر از همتایان باستانی خود محسوب می‌شوند.

منبع: خبرگزاری مهر


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز