title
کد خبر: 162956
00
دانش‌آموزان آسیب‌پذیرترین قشر در ابتلا به کرونا

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر گفت: بر اساس شیوه‌نامه‌های جهانی، در شرایط کرونایی نخستین مکانی که تعطیل و آخرین جایی که بازگشایی می‌شود مدارس است.

به گزارش بهداشت نیوز، سعید کشمیری با بیان اینکه در حال حاضر ۲۷۴ بیمار در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری هستند، اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۵۵ بیمار در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری‌ شده‌اند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۳۸ مورد مثبت قطعی در بیمارستان‌های استان بستری هستند، گفت: خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته ۴۹ مورد از بستری‌های بخش‌های کرونایی در استان بوشهر با حال خوب از بیمارستان مرخص شده‌اند که از این تعداد ۲۲ مورد مثبت قطعی بوده‌اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با بیان اینکه هم‌اکنون ۵۱ مورد در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند، افزود: از این تعداد در حال حاضر ۲۲ مورد از آن‌ها با کمک دستگاه نفس می‌کشند.

کشمیری خاطرنشان کرد: متأسفانه ۴ نفر از همشهریان عزیزمان روز جمعه فوت شده‌اند که تست کرونای همه آن‌ها امروز مثبت اعلام‌شده است که در رده سنی ۳۴ تا ۷۱ سال هستند.

دبیر ستاد کرونا در استان بوشهر با تاکید بر توجه همه جانبه برای حضور دانش آموزان در مدارس گفت: در دستورالعمل بازگشایی مدارس که وزارت بهداشت و آموزش و پرورش تدوین کرده، حداقل فاصله دانش آموزان در کلاس درس، یک متر تعیین شده و در زنگ استراحت همزمانی حضور دانش آموزان در یک فضا ممنوع شده است.

وی افزود: ۸۰ درصد شهرستان‌های استان بوشهردر وضعیت قرمز و نارنجی و دو شهرستان دشتی و جم در شرایط زرد کرونایی قرار دارد.

سعید کشمیری با بیان اینکه ویروس کرونا مشکلات گوناگونی در عرصه‌های مختلف ایجاد کرده است، ادامه داد: بر اساس شیوه‌نامه‌های جهانی، در شرایط کرونایی نخستین مکانی که تعطیل و آخرین جایی که بازگشایی می‌شود مدارس است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به اینکه دانش آموزان آسیب‌پذیرترین قشر در انتشار و ابتلا به بیماری کرونا هستند، عنوان کرد: دانش آموزان می‌توانند ناقل ویروس کرونا به اعضای خانواده خود به ویژه افراد میانسال و سالمند باشند که رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی میان دانش آموزان در عرصه مقابله با کرونا امری مهم و ضروری است.

منبع: خبرگزاری ایسنا


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز