title
کد خبر: 162171
00
 ۱۴ نهاد در کشور درگیر موضوع مهدکودک هستند

دبیر شورای تحول و نوسازی نظام آموزشی کشور اعلام کرد که حداقل ۱۴ نهاد در کشور درگیر با موضوع مهدکودک در سال ۹۳ شناسایی شده است.

به گزارش بهداشت نیوز به نقل از ایسنا جمیله علم‌الهدی درجلسه بررسی وضعیت مهد کودک ها و پیش دبستانی ها که به ریاست دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و با حضور وزیر آموزش‌وپرورش و معاونین و رئیس سازمان بهزیستی در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد، با بیان اینکه کنشگران حوزه مهدکودک فراتر از وزارت آموزش‌ و پرورش و سازمان بهزیستی است، گفت: حداقل ۱۴ نهاد در کشور درگیر با موضوع مهدکودک در سال ۹۳ شناسایی شده است.

وی پیشنهاد داد: شورای عالی انقلاب فرهنگی کار کارشناسی جدی‌تری و دقیق‌تری در حوزه مهدکودک انجام دهد و از همه کنشگران مربوط به موضوع مهدکودک مشورت بگیرد.

در حوزه نظارت بر مهدکودک‌ها آسیب‌هایی وجود دارد


دکتر منصور کبگانیان قائم مقام ستاد علم و فناوری دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز با تأکید بر دوران طلایی مهدکودک در حوزه تعلیم و تربیت گفت: متأسفانه در حوزه نظارت بر مهدکودک‌ها آسیب‌هایی وجود دارد.
وی سیاست‌های کلی ایجاد تحول در نظام آموزش‌وپرورش کشور ابلاغ‌شده توسط مقام معظم رهبری را به‌عنوان یک اصل در حوزه مهدکودک دانست و افزود: در بند ۲ آن به ارتقاء جایگاه آموزش‌وپرورش به‌مثابه مهم‌ترین نهاد تربیت نیروی انسانی و مولد سرمایه اجتماعی و عهده‌دار اجرای سیاست‌های مصوب و هدایت و نظارت بر آن (از مهدکودک و پیش‌دبستانی تا دانشگاه) به‌عنوان امر حاکمیتی با توسعه همکاری دستگاه‌ها تأکید شده است.

کبگانیان تأکید کرد: سازوکاری فراهم شود که سیاست‌های کلی ایجاد تحول در نظام آموزش‌وپرورش کشور اجرایی شود و بهترین تصمیم در مورد مهدکودک اتخاذ شود.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز