title
کد خبر: 161229
00
برای کاهش وزن چند دقیقه پیاده روی کنیم

پیاده روی یک ورزش ساده و موثر برای ماهش وزن است که رعایت اصول آن به تاثیر بیشتر آن کمک می کند، در ادامه به چند نکته مهم در این باره اشاره می شود

به گزارش بهداشت نیوز، شاید پیاده روی یکی از ساده ترین ورزش های موثر بر بدن باشد، اما اگر پیاده روی را به درستی انجام دهید، همین ورزش ساده می تواند بهترین تمرین برای کاهش وزن باشد. گرچه 10 دقیقه راه رفتن عادی تاثیر زیادی بر وزن شما نخواهد گذاشت، اما با این حال نیاز نیست ساعت ها پیاده روی کنید تا به نتیجه مورد نظر برسید. 

30 دقیقه پیاده روی یا هر نوع حرکت دیگر در روز بهترین روش برای رسیدن به هدف است. درست مانند سایر ورزش ها بدن به پیاده روی عادت می کند، بنابراین بسیار مهم است که نه تنها مدت زمان پیاده روی روزانه، بلکه شدت پیاده روی خود را نیز تنظیم کنید تا نتایجی مداوم و پایدار مشاهده کنید. 

حتی چند روز پیاده روی در هفته هم به سلامت شما کمک می کند، اما پیاده روی روزانه بیش از هر چیزی توصیه می شود. 

اگر هدف شما از پیاده روی کاهش وزن است، سرعت شما در طول ورزش باید به طور مدام تغییر کند، هرگز بیشتر از ۳۰ ثانیه تا یک دقیقه در یک‌سرعت باقی نمانید، به عنوان مثال با یک سرعت مشخص در حال پیاده روی هستید، به مدت ۳۰ ثانیه سرعت پیاده روی خود را کاهش دهید و سپس سرعت خود را افزایش دهید؛ به این ترتیب به مدت ۱ دقیقه به شدت نفس می کشید و این کار را در طول پیاده روی به صورت متناوب انجام دهید. 

به علاوه می توانید نوع پیاده روی خود را در طول روزهای هفته تغییر دهید، مثلا روزهای دوشنبه روی یک مسیر شیب دار تمرکز کنید و پیاده روی را در سطح شیب دار انجام دهید و در روزهای سه شنبه بر روی پیاده روی سرعتی تمرکز کنید. 

به یاد داشته باشید که اگر بدن به شما هشدار می دهد که خسته شده و یا ورزش شما برای بدنتان سنگین است حتما کمی به خود استراحت بدهید.

منبع: سایت سیمرغ


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز