title
کد خبر: 16021
00
آیا افراد دیابتی و چاق می‌توانند مویز بخورند؟

در سال‌های اخیر عنصر کروم در ترکیبات انگور و فرآورده‌های آن یافت شده که موجب کاهش قند خون می‌شود.

به گزارش بهداشت نیوز،  در سال‌های اخیر عنصر کروم در ترکیبات انگور و فرآورده‌های آن یافت شده که موجب کاهش قند خون می‌شود. البته باید گفت، اگرچه انگور و فرآورده‌های آن، حاوی فلز کروم و قند فروکتوز هستند، اما به مقدار کم یا زیاد، قندهای دی‌ساکارید نیز دارند که می‌تواند برای افراد دیابتی ایجاد مشکل کند.

لذا بیماران دیابتی برای مصرف مویز باید با پزشک خود مشورت و از زیاده روی در مصرف آن خودداری کنند.

فراموش نکنید، فرآورده‌های انگور بویژه مویز و کشمش، از کالری بسیار بالایی برخوردارند و مصرف زیاد آنها می‌تواند موجب افزایش وزن در افراد شود. در نتیجه، مصرف آن برای افراد چاق توصیه نمی‌شود.

بعلاوه از خرید مویز و کشمش به صورت فله‌ای و باز اجتناب کنید و حتما محصولاتی را که دارای بسته‌بندی بهداشتی، تاریخ مصرف و مجوز وزارت بهداشت هستند، بخرید.

منبع: جام جم


مرتبط ها
ارسال نظر
chapta
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.