title
کد خبر: 160106
00
نبود مرکز درمانی جامع سبب شیوع بیشتر کرونا در این شهر شد

فرماندار بابلسر گفت : نبود مرکز درمانی جامع یکی از علت‌های شیوع بیشتر ویروس کرونا در این شهرستان بوده است چرا که مراجعه مردم به مراکز درمانی شهرهایی که در پیک کرونا بودند، سبب شد تا آمار بیماران مبتلا به کووید - ١٩ در این شهرستان افزایش یابد.

به گزارش بهداشت نیوز، اسماعیل حسن زاده روز پنجشنبه در نشستی که به منظور بررسی شرایط شهرستان کرونایی شهرستان بابلسر با حضور نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و هیات همراه برگزار شد ، افزود : شهرستان بابلسر ۱۴۰ هزار نفر جمعیت ثابت دارد و جمعیت شناور آن هم در سال به بیش از ٢ میلیون نفر می رسد.

وی ادامه داد : متاسفانه با این حجم از جمعیت و گردشگر پذیر بودن ، این شهرستان فاقد مرکز درمانی کامل و جامع است و بیماران باید برای درمان به شهرهای مجاور از جمله فریدونکنار و بابل مراجعه کنند.
حسن زاده گفت : با وجود تلاش و مجاهدت کادر درمانی بیمارستان و مراکز درمانی در بابلسر ، یکی از علت های افزایش شیوع کرونا و ابتلا به این بیماری در بابلسر نبود مرکز درمانی جامع است .

وی با بیان اینکه در پیک اول کرونا بیش ازیکهزار و ٥٠٠ نفر در بابلسر درگیر بیماری کووید - ۱۹ شدند ، افزود : دلیل تعداد زیاد مبتلایان به این بیماری ، مراجعات مکرر بیماران بابلسری به شهرهایی همچون بابل بود که مرکز اصلی شیوع کرونا در مازندران بوده است.

فرماندار بابلسر با اظهار این که در این شهرستان با کمترین امکانات ، بیشترین خدمات درمانی  به مردم ارائه شده است ، اظهار داشت : با امکانات درمانی و ظرفیت پزشکی موجود در شهرستان ارائه خدمات جامع و مطلوب به بیماران امکان پذیر نخواهد بود.
وی افزود : در هفته های گذسته شیوع ویروس کرونا و ابتلا به بیماری کووید - ۱۹  در این شهرستان سرعت بالایی داشته و آمار بستری و مرگ و میر بالا بودده است که خوشبختانه درچند روز گذشته به یک ثبات نسبی رسید.
حسن زاده با بیان اینکه احتمال پیک بعدی کرونا نیز وجود دارد ، گفت : تمهیدات لازم برای تجهیز شهرستان باید دیده شود ، چون در غیر این صورت ما با این امکانات نمی توانیم پاسخگو مردم باشیم.

دکتر محمدمهدی ناصحی به نمایندگی از وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی به همراه یک هیات ۱۰ نفره از سه شنبه این هفته در یک سفر سه روزه به منظور ارزیابی عملکرد دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل در مقابله با ویروس کرونا و بررسی  امکانات و تجهیزات بیمارستان های کرونایی به مازندرن سفر کرد. وی و هیات همراه امروز پنجشنبه از بیمارستان های شفا بابلسر و امام خمینی (ره )  فریدونکنار که بیماران مبتلا به کووید - ۱۹ در آنجا بستری هستند ، بازدید و در جلسه ستاد کرونای شهرستان بابلسر شرکت کردند.

با شیوع موج دوم ویروس کرونا در مازندران از هفته دوم تیر ماه سال جاری ، وضعیت این استان قرمز شدو بیش از ٢٠ شهرستان در مازندران  از جمله بابلسردر وضعیت قرمز قرار گرفتند.
براساس آمار دانشگاه های علوم پزشکی مازندران و بابل هم اکنون یک هزار و ۸۰۰ بیمار مشکوک به ویروس کرونا در بیمارستان های ای ۲ دانشگاه بستری و تحت درمان قرار دارند.
شهرستان بابلسر یکی از شهرهای ساحلی و پرتردد استان مازندران است که در ایام تعطیل سال بیشترین مسافر را دارد.

منبع: ایرنا


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز