title
کد خبر: 156916
00
چرا پس از مدتی فعالیت ورزشی را کنار می‌گذاریم؟

یک متخصص و محقق علم تربیت بدنی دلیل اصلی شکست در ورزش و توقف فعالیت ورزشی در افراد را تشریح کرد.

به گزارش بهداشت نیوز: حمید افشار‌ در مورد اینکه چرا بسیاری از افراد پس از مدتی فعالیت ورزشی برای تناسب‌اندام کنار می‌کشند و دیگر فعالیتی نمی‌کنند گفت: نکته‌ای که باید همیشه موردتوجه خود داشته باشیم کمال‌گرایی است که در ذهن به وجود می‌آوریم. ما در مقایسه با ورزشکاران حرفه‌ای و عکس‌هایی که از آن‌ها در رسانه‌های جمعی مشاهده می‌کنیم در ذهنمان به یک جمع‌بندی می‌رسیم که می‌توانیم خودمان را به این شرایط نزدیک کنیم.

وی افزود: اما اصل ماجرا این نیست و ما تا زمانی که برنامه‌ریزی اصولی و سبک زندگی سالم را برای خودمان انتخاب نکنیم و زیر نظر یک متخصص فعالیت خود را جلو نبریم نمی‌توانیم زندگی سالمی داشته باشیم و به موفقیت در ورزش برسیم.

این متخصص و محقق علم تربیت‌بدنی بیان کرد: وقتی فرد بدون هیچ برنامه‌ریزی دقیقی در ورزش متوجه اتفاقاتی در شکل بدن خود نمی‌شود همین موضوع به علت اصلی سرد شدن فرد نسبت به ادامه ورزش تبدیل می شود لذا هدف‌گذاری درست و برنامه‌ریزی دقیق می‌تواند به رسیدن به تناسب‌اندام کمک کند.

افشار گفت: تصویرسازی ذهنی نیز می‌تواند به فرد کمک کند تا به تناسب‌اندام برسد.

 

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز