title
کد خبر: 156674
00
نکات مهم ورزش در گرمای تابستان

ورزش کردن در تابستان باید طبق اصول خاص مربوط به گرما باشد، مثلا باید بیش از بقیه مواقع آب نوشید و نکات دیگر که در ادامه آمده هست. ورزش در فصل تابستان و در هوای گرم نیازمند مراقبت‌های خاصی هست. معمولا ورزشکاران در این فصل اشتباه‌هایی را مرتکب می‌شوند که ممکن است باعث آسیب به بدن شود.

به گزارش بهداشت نیوز، اشتباهاتی که نباید در ورزش در فصل تابستان انجام داد عبارتند از:
1. کم آب نوشیدن
در فصل تابستان بدن از آب برای تنظیم‌ها بهره‌گیری می‌کند. هنگامی که آب بدن کم شود کارایی نیز کم‌تر شده و بدن احساس خستگی می‌کند، همیشه در ورزش‌های طولانی مدت یک بطری آب همراه داشته باشید. دو لیوان آب قبل از شروع ورزش بنوشید. بهتر است کم‌تر از نوشیدنی‌هایی که کافئین دارنداستفاده کنید.

2. عدم استفاده از کرم ضد آفتاب
حتی اگر هوا ابری بود از ضد آفتاب استفاده کنید. بهتر است SPF ضد آفتاب 30 یا بالاتر باشد. هر 45 تا 60 ‌دقیقه ضد آفتاب را تجدید کنید. قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید باعث ایجاد سرطان پوست می‌شود.

3. زمان را چک نکردن
به یاد داشته باشید که دما در فصل تابستان بسیار بالاست و باید زمانی که می‌خواهید ورزش کنید را چک کنید. بین ساعت 10 صبح تا سه بعد از ظهر در فضای باز ورزش نکنید. صبر کنید تا هوا خنک‌تر شود.

4. رفتن به کوهستان بدون آمادگی جسمانی
در هوای گرم تابستان کوهنوردی و ورزش در اتفارعات نیازمند آمادگی جسمانی بیشتری است، اگر بدن شما آمادگی لازم را دارد اینکار را انجام دهید.

5. نداشتن لباس ورزش مناسب
لباس‌های پلی‌استر مناسب ورزش در هوای تابستان و فضای باز نیستند. از لباس‌های سبک‌تر استفاده کرده و رنگ‌های روشن بپوشید. لباس‌های پنبه‌ای مناسب‌ترند.

6. مصرف نکردن الکترولیت‌ها
در هنگام ورزش و وقتی عرق کردید مواد خوراکی حاوی الکترولیت بیشتر مصرف کنید. خوردن شیرکاکائو، موز و بادام می‌تواند مناسب باشد.

8. ورزش بیش از حد:
خستگی را نادیده نگیرید. ورزش بیش از حد در تابستان ممکن است خطرناک باشد و باعث بیهوشی و حالت تهوع شود.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز