title
کد خبر: 155916
00
موثرترین راهکار برای عبور از شرایط سخت آبی

استاندار زنجان گفت: یکی از راهکارهای عبور از شرایط سخت آبی این است که همه آحاد جامعه بتوانند با مصرف بهینه نقش خود را در موضوع سازگاری با کم‌آبی به خوبی ایفا کنند.

به گزارش بهداشت نیوز، فتح الله حقیقی روز دوشنبه به مناسبت هفته صرفه جویی در مصرف آب با صدور پیامی افزود: هر ساله در کشورمان یکم تا هفتم تیرماه تحت عنوان هفته صرفه جویی در مصرف آب نامگذاری شده است و به ما این پیام را می دهد که با مصرف صحیح آب، طبق الگوی صحیح مصرف و جلوگیری از هدر رفت آن می توانیم تا حدی کمبود منابع تامین آب را جبران کنیم.

وی یادآورشد: هفته صرفه‌جویی در مصرف آب به عنوان یک رویداد فرهنگی، در افکار عمومی و رسانه ها جای خود را باز کرده است و سالیانه در این هفته برنامه های فرهنگی و آموزشی متنوعی برای ارتقای آگاهی های عمومی درباره آب به عنوان ارزشمندترین عطیه الهی و مهمترین عامل تداوم حیات موجودات زنده و جلب توجه افکار عمومی به این مایه حیات بخش انجام می‌شود.

حقیقی اظهار داشت: شیوع ویروس کرونا و لزوم توجه بیشتر مردم به بهداشت فردی در این شرایط حساس مصرف آب را به شدت افزایش داده است، بنابراین نیاز به توجه جدی و همگانی به مدیریت مصرف آب احساس می شود.
استاندار زنجان تصریح کرد: اگر تا چند سال پیش از خشکسالی به عنوان پدیده ای به ظاهر هولناک یاد می شد و به رغم تکرار بی‌شمار آن حتی تلنگری بر افکار عمومی نقش نمی بست، امروز با قطعیت می توان گفت، هشدار کم آبی دیگر شعار نیست.

وی تاکید کرد: آنچه تهدید کننده امنیت آبی جامعه ماست، این است که منابع آب های سطحی و زیرزمینی از دسترس مان خارج می شوند و یا بهتر بگوییم بخش اعظم آن از دسترس خارج شده اند. 
حقیقی گفت: بدون شک مدیریت مصرف و مشارکت مردم در مصرف بهینه آب به عنوان راهکاری تاثیرگذار و غیرقابل انکار، ما را بر آن وا  می دارد که همچون سال های گذشته،‌ در حفظ آب این گنجینه و امانت آیندگان، یاری و تعامل بیش از پیش ِشما مردم نجیب و شریف استان زنجان را بطلبیم.

وی با بیان اینکه ما آب را از گذشتگان به ارث نبرده ایم بلکه امانت‌دار آیندگان هستیم، خاطرنشان کرد: آنچه مسلم است هدف از صرفه جویی و مصرف بهینه، کم مصرف کردن نیست هدف درست و بجا مصرف کردن و به اندازه نیاز استفاده کردن است تا با جلوگیری از اسراف آب و رعایت الگوی مصرف، امکان استفاده مناسب برای تمامی هم استانی های عزیز از این مایه حیاتی میسر شود.
 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز