title
کد خبر: 152769
00
7 وسیله ورزشی بانوان در خانه برای روزهای کرونایی

در این روزها که کماکان به خاطر شیوع ویروس کرونا نمی‌توانیم به باشگاه ورزشی برویم، بهترین کار برای رسیدن به تناسب اندام و دور نشدن از وزن و تناسب ایده‌آل، آوردن باشگاه ورزشی به منزل است.

به گزارش بهداشت نیوز: در این روزها که کماکان به خاطر شیوع ویروس کرونا نمی‌توانیم به باشگاه ورزشی برویم، بهترین کار برای رسیدن به تناسب اندام و دور نشدن از وزن و تناسب ایده‌آل، آوردن باشگاه ورزشی به منزل است.

 در این مطلب با ما همراه باشید تا بهترین و در دسترس ترین وسایل برای ورزش کردن در منزل را به شما معرفی کنیم.

   طناب ورزشی

طناب یکی از وسایل کاربردی برای ورزش در منزل به‌حساب می‌آید. علاوه بر این‌که با قیمت مناسب در بازار یافت می‌شود، برای افراد تازه‌کار هم یک موقعیت ویژه است. با طناب زدن می‌توانید بدن‌تان را برای ورزش‌های سنگین آماده کنید.  با 10 دقیقه طناب زدن می‌توانید کالری زیادی بسوزانید و بدن روی فرمی هم داشته باشید.

   دمبل

با تهیه و استفاده از دمبل می‌توانید حرکات متنوع و زیادی انجام دهید.

 دمبل به علت سبکی امکان حمل و جابه‌جایی راحتی هم دارد. حرکاتی که با دمبل می‌توانید انجام دهید باعث تقویت نیم‌تنه پایینی و نیم‌تنه بالایی می‌شود. پس حتما آن را به سبد خرید وسایل ورزشی‌تان اضافه کنید.

 توپ تناسب اندام

اگر از حالت و ظاهر و ستون فقرات و حالت کلی بدن‌تان راضی نیستید؛ پیشنهاد ما به شما توپ تناسب اندام است.

توپ تناسب اندام به این صورت عمل می‌کند که  وقتی روی زمین قرار دارد، مثل زیرانداز ثابت نخواهد بود؛ پس برای این‌که بتوانید به تعادل و حالت مد نظرتان برسید، باید تلاش کنید. همین تلاش و تمرین برای درست نشستن روی توپ به شما کمک می‌کند به حالت ایده‌آل‌تان برسید.

 اگر تا به حال از توپ تناسب اندام استفاده نکرده‌اید پیشنهاد می‌شود حتما ویدئوهای آموزشی در این زمینه را ببینید.

   رول/ چرخ شکم (Ab Wheel) 

برای کسانی که می‌خواهند شکم شش تکه داشته باشند، بهترین ورزش و تمرین استفاده از رول شکم است.

رول شکم وسیله بسیار کاربردی است و نیاز به تمرین و پشتکار دارد. با هربار چرخاندن رول شکم و انجام حرکات ورزشی روی رول بیش از 20 عضله در بدن شما درگیر می‌شود و با تمرین‌های زیاد استفاده از آن بسیار راحت است.   

    بند و کش TRX

بند و کش TRX به دلیل حمل آسان و کاربردی بودن‌شان انتخاب بسیار مناسبی برای باشگاه ورزشی خانگی است. 

استفاده از این وسیله هم بسیار ساده و راحت است؛ به این صورت که بند یا کش مدنظرتان را به درز بالای در یا چیزی شبیه آن متصل کنید. بعد می‌توانید حرکت‌های متنوعی را تمرین کنید و نیرو و انعطاف پذیری بدن‌تان را افزایش دهید.

  وزنه‌های مچ دست و پاشنه پا

اگر می‌خواهید حرکات ورزش دشوارتر را تجربه کنید از وزنه‌های مچ دست و پاشنه پا استفاده کنید. استفاده از این وزنه‌ها ساده است و هنگام انجام کارهای روزمره هم می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.  

   آینه

اقدام آخر و نسبتا مهم، تهیه آینه قدی بلندی است که بتوانید خودتان را در آن ببینید. 

هدف از تهیه آینه قدی این است که هنگام انجام حرکات ورزشی و تمرین ها، خودتان را ببینید و بتوانید حالت جسمانی ایده‌آل برای تمرین را حفظ کنید.

 

مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز