title
کد خبر: 152295
00
توصیه‌های سازمان جهانی بهداشت برای فعالیت بدنی در دوران کرونا

در حالی که فعالیت بدنی خیلی از ما به دلیل شیوع جهانی ویروس کرونا محدود شده، مهم است که همه‌ گروه‌های سنی با هر توانمندی تا حد امکان فعالیت بدنی داشته باشند.

به گزارش بهداشت نیوز:  در حالی که فعالیت بدنی خیلی از ما به دلیل شیوع جهانی ویروس کرونا محدود شده، مهم است که همه‌ گروه‌های سنی با هر توانمندی تا حد امکان فعالیت بدنی داشته باشند. حتی بلند شدن از سر میز کار و انجام فعالیت‌هایی مانند راه رفتن و انجام حرکات کششی به مدت 3 تا 5 دقیقه می‌تواند تنش عضلات را برطرف کند، فشارهای روانی را کاهش دهد و به بهبود گردش خون و فعالیت ماهیچه‌ها کمک کند.

  در امان ماندن از کووید-19هنگام ورزش

  اگر تب ، سرفه و مشکل تنفسی دارید، ورزش نکنید. در خانه بمانید و استراحت کنید، به پزشک مراجعه کنید و قبل از مراجعه تماس تلفنی بگیرید. دستورالعمل‌های سازمان بهداشت کشور خود را دنبال کنید.

  اگر قادر هستید به پیاده‌روی یا دوچرخه‌سواری بروید، همیشه فاصله فیزیکی را رعایت کنید و به محض رسیدن به خانه دستان خود را با آب و صابون بشویید.

  اگر به طور منظم فعال نیستید، به‌آرامی و با فعالیت‌های سبک، مانند پیاده‌روی و تمرینات کم‌تحرک و  با زمان‌های کوتاه‌تر مثل 5 تا 10 دقیقه شروع کنید و به تدریج طی چند هفته فعالیت های خود را به 30 دقیقه یا بیشتر برسانید.

  فعالیت مناسب را انتخاب کنید تا خطر آسیب‌دیدگی را کاهش دهید و از ورزش لذت ببرید. با توجه به وضعیت سلامتی و میزان تناسب اندام خود، شدت مناسب را انتخاب کنید. هنگام فعالیت‌های بدنی با شدت کم و متوسط، باید بتوانید به راحتی نفس بکشید و صحبت کنید.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز