title
کد خبر: 152158
00
در روز‌های قرنطینه خانگی ورزش کردن را فراموش نکنید

در شرایط اپیدمی کرونا و قرنطینه خانگی برای تقویت سیستم ایمنی بدن و سلامت ریه ها، نباید ورزش کردن را فراموش کرد.

به گزارش بهداشت نیوز:  ماندن در خانه اگرچه یک راه حل مناسب برای جلوگیری از انتقال کرونا ویروس در سطح جامعه محسوب می‌شود؛ اما این موضوع نباید کاهش فعالیت جسمانی را به همراه داشته باشد. کم تحرکی و فقر حرکتی به خصوص در روزهای قرنطینه خانگی  ممکن است زمینه ساز بیماری‌های دیگری باشد؛ بنابراین اقدامات پیشگیرانه بهداشتی به همراه ورزش مناسب در پیشگیری و روند بهبودی ویروس کرونا و دیگر بیماری‌ها بسیار موثر است.

ورزش در خانه شامل حرکات ورزشی ساده‌ای است که بدون نیاز به باشگاه رفتن تنها با صرف چند دقیقه وقت در طول روز انجام می‌شود. اولین گام برای ورزش در خانه گرم کردن بدن به شیوه صحیح است که با انجام حرکات کششی شروع می‌شود. برای ورزش در دوران اپیدمی کرونا به موارد زیر توجه داشته باشید:

_ به هیچ وجه ۳ روز پیاپی بدون تمرین و حرکات ورزشی نمانید.

_ تمرینات کششی را که نیازمند هیچ وسیله‌ای نیست، هفته‌ای ۴ روز انجام دهید.

_ مصرف قند و چربی‌های مضر را تا حد امکان پایین بیاورید.

_ کربوهیدرات دریافتی بدنتان را پایین بیاورید.

_ از افکار استرس‌زا و آزاردهنده دوری کنید.

اگر چه افراد بسیاری از بی‌تحرکی این روز ها خسته شده اند، اما ورزش در خانه بهترین راه برای رفع خستگی، نشاط و تقویت سیستم ایمنی بدن است؛ بنابراین باید تلاش کنیم که در روز‌های قرنطینه روحیه و انرژی خود را بیش از هر زمان دیگری افزایش دهیم.

توصیه می‌شود در شرایط اپیدمی کرونا از ورزش‌های گروهی و تیمی پرهیز کنید و تماسی با دوستان خود نداشته باشید. در صورت استفاده از ابزار و وسایل ورزشی مشترک، حتما بعد از مصرف آن‌ها را ضدعفونی کنید و دستان خود را به طور کامل شستشو دهید.

 

مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز