title
کد خبر: 150925
00
بیمه معتادان از ۱۵ اردیبهشت برقرار می‌شود

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت گفت: خدمات بیمه سلامت برای معتادان از ۱۵ اردیبهشت دوباره برقرار می‌شود.

به گزارش بهداشت نیوز طاهر موهبتی روز یکشنبه در نشست خبری در محل سازمان بیمه سلامت افزود: سال ۹۸ به علت اینکه قرار بود بودجه بیمه معتادان به ستاد مبارزه با مواد مخدر برود این بیمه معلق شد و در نهایت به این ستاد هم نرفت اما با مصوب جدید در قانون بودجه ۹۹ دوباره این بودجه به سازمان های بینه برگشت و از ۱۵ اردیبهشت اجرا می شود.
وی گفت: پوشش بیمه ای معتادان از ۱۵ اردیبهشت برای ۴۳ هزار معتاد برقرار می شود و معتادان از این تاریخ می توانند در ۱۵۹ مرکز درمان اعتیاد دولتی و ۲۷۴ مرکز خصوصی ۹ خدمت مختلف را شامل سم زدایی, درمان نگهدارنده و مشاوره روانشناسی را در این مراکز با پوشش ۷۰ درصدی بیمه دریافت کنند.
موهبتی ادامه داد: از ۴۳ هزار معتاد تحت پوشش بیمه حدود ۲۸ هزار نفر تحت پوشش سازمان بیمه سلامت هستند.
وی گفت: علت اینکه این خدمات از ۱۵ اردیبهشت ارایه می شکد این است که منتظر تعرفه جدید خدمات بودیم و چون مصوب نشد قرار شد از این تاریخ با آخرین تعرفه مصوب اجرایی شود.

موهبتی درباره هزینه بیمه معتادان کرونا گفت: تاکنون ۲۳ هزار بیمه شده سازمان بیمه سلامت که به ویروس کرونا مبتلا شده بودند تحت پوشش قرار گرفتند و معادل ۱۲۵ هزار تخت روز همه خدمات درمانی و تشخیصی از جمله سی تی اسکن و همه داروهای موجود در پروتکل درمان این بیماری تحت حمایت بیمه است و ۹۰ درصد هزینه این بیماران پرداخت می شود.
مدیر عامل سازمان بیمه سلامت افزود: بیمه شدن افراد روی تخت بیمارستان حذف شده اما  بیماران کرونا که اورزانسی تلقی می شوند روی تخت بیمارستان هم بیمه می شوند.
وی گفت: بعد بحران کرونا ۹۰ نفر از همکاران سازمان بیمه سلامت به کرونا مبتلا شدند و متاسفانه سه نفر از این عزیزان جان باختند.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز