title
کد خبر: 149577
00
۲۰ ثانیه شیر باز بماند، چقدر آب هدر می رود؟

کارشناسان سلامت می‌گویند برای مقابله با ویروس کرونا باید حداقل ۲۰ ثانیه برای شستن دست‌ها زمان بگذارید؛ توجه داشته باشید اگر در این مدت شیر آب باز بماند، حداقل یک لیتر آب شرب سالم و بهداشتی هدر می‌رود.

به گزارش بهداشت نیوز، کارشناسان سلامت می‌گویند برای مقابله با ویروس کرونا باید حداقل ۲۰ ثانیه برای شستن دست‌ها زمان بگذارید؛ توجه داشته باشید اگر در این مدت شیر آب باز بماند، حداقل یک لیتر آب شرب سالم و بهداشتی هدر می‌رود.

با یک محاسبه سرانگشتی، چنانچه این ۲۰ ثانیه به مدت ۲۰ بار در طول شبانه‌روز تکرار شود، میزان آبی که هر فرد هدر خواهد داد به بیست لیتر افزایش خواهد یافت.حال اگر ۲۰ لیتر در جمعیت ۸۳ میلیون نفر کشورمان محاسبه شود، روزانه یک میلیارد و ۶۶۰ میلیون لیتر آب در صورت بی‌توجهی به این موضوع هدر خواهد رفت.

ابتدا دستان خود را با آب خیس کنید، سپس شیر آب را ببندید و به دست‌هایتان صابون بزنید و دستان صابونی خود را به هم بمالید. پس از آن، دست‌هایتان را با آب تمیز بشویید؛ سپس با حوله تمیز یا خشک‌کن برقی دستتان را خشک کنید./ایرنا


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز