title
کد خبر: 148940
00
 توصیه سازمان بهداشت جهانی به بانوان شیرده در روزهای کرونایی

بانوانی که به ویروس کرونا مبتلا شده اند تنها با رعایت برخی موارد می‌توانند به نوزاد خود شیر دهند.

به گزارش بهداشت نیوز با بروز ویروس کرونا سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که بیشترین افراد در معرض خطر ابتلا به کرونا: کودکان، میانسالان بالای ۶۵ سال، افراد با بیماری‌های زمینه‌ای مانند مشکلات قلبی، ریوی و مبتلایان به دیابت هستند که باید با رعایت اصول بهداشتی مانند شستشوی مداوم دست‌ها با آب و صابون یا مایع به مدت ۲۰ تا ۳۰ ثانیه، استفاده از ماسک و دستکش بدن خود را در مقابل این ویروس خطرناک و کشنده تقویت کنند. اما در این میان سازمان بهداشت جهانی طی اطلاعیه‌ای اعلام کرده است که برای مقابله با ویروس کرونا بانوان باردار باید اصولی را رعایت کنند که در ادامه می‌خوانید.
ماسک

بانوانی که به کرونا مبتلا هستند یا مشکوک به این ویروس هستند باید در زمان شیردهی به فرزندان خود حتما از ماسک استفاده کنند و به این صورت مانع انتقال ویروس به نوزادشان شوند؛ چرا که طبق گفته سازمان بهداشت جهانی بهترین راه مقابله با آلودگی و جلوگیری از سرایت آن به دیگران استفاده از ماسک است.


شستشوی دست‌ها

تمامی افراد با هر جنسیت و سنی باید برای پیشگیری از ابتلا به کرونا دستان خود را به مدت ۲۰ تا ۳۰ ثانیه با آب و صابون یا مایع بشویند، اما بانوان شیرده برای اینکه این ویروس را به نوزادان خود مبتلا نکنند طبق دستور سازمان بهداشت جهانی باید دستانشان را قبل و بعد از شیردهی حتما بشویند.
ضدعفونی سطوح

ویروس کرونا به صورت پیوسته و مداوم ممکن است روی سطوح مختلف بنشیند. به همین علت لازم است روزانه تمامی وسایل منزل را که مشکوک به ناقل بودن آن‌ها هستید ضدعفونی کنید. در ضمن میزان ویروس کرونا روی هر وسیله‌ای مانند دستکش لاتکس تا ۸ ساعت، پلاستیک تا ۲ روز، آلومینیوم تا ۸ ساعت، استیل ۳ تا ۲۸ روز، چوب تا ۴ روز، شیشه تا ۴ روز، کاغذ تا ۵ روز، پی وی سی تا ۵ روز، سرامیک تا ۵ روز، تفلون تا ۵ روز، لباس و الیاف پارچه‌ای (ماندگاری چندانی ندارد) متفاوت خواهد بود.


صفحات آلوده به ویروس کرونا

بعضی وسایل در خانه یا محل کار مانند صفحه موبایل و تبلت، صفحه کلید آسانسورها، صفحه کلید خودپردازها، صفحه کلید دستگاه پوز‌های بانک، صفحه کلید بپ تاپ و کامپیوتر، صفحه کلید دستگاه حضور و غیاب پرسنلی، موس و صفحه زیر موس، استامپ‌ها و صفجه کلید زنگ ورودی اماکن ممکن است آلوده به ویروس کرونا شوند؛ بنابراین بعد از تماس دست با آن‌ها حتما دستان خود را ضدعفونی کنید.

در صورتی که به ویروس کرونا مبتلا بودید حتما چند روز در خانه استراحت کرده و سپس به مراکز درمانی مراجعه کنید؛ چرا که ممکن است در اثر بروز سرماخوردگی و آنفلوانزا به این وضعیت دچار شده باشید و با این کار اگر فردی سالم باشید با حضور در اماکن عمومی و شلوغ ناقل به ویروس شوید.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز