title
کد خبر: 148024
00
تهیه محتوای پروتکل کمک به بهداشت روانی بیماران بستری شده مبتلا به کرونا در بیمارستان ها

رئیس شورای استان خراسان رضوی، از تهیه محتوای پروتکل کمک به بهداشت روانی بیماران بستری شده مبتلا به کرونا در بیمارستان ها خبر داد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام روان شناسی و مشاوره کشور، دکتر سید امیر امین یزدی، رئیس شورای استان خراسان رضوی، از تهیه محتوای پروتکل کمک به بهداشت روانی بیماران بستری شده مبتلا به کرونا در بیمارستان ها خبر داد و افزود: با توجه به شرایط خاص بستری شدن در بیمارستان ها مثل قرنطینه، پوشش خاص پزشکان و پرستاران و نیز عدم امکان عیادت، این بیماران در شرایط سختی به لحاظ روان شناختی هستند، لذا ضرورت دارد تا در کنار درمان پزشکی، راه کارهایی اندیشیده شود تا به وضع روان شناختی آنان نیز کمک شود. بر این اساس تصمیم گرفته شد تا با استفاده از تکنولوژی این مهم انجام شود.


وی، ادامه داد: محتوای پروتکلی تهیه شده است و بر اساس آن فیلمی تهیه می شود که در آن خانمی پرستار با پوشش معمول پرستاران با بیماران ارتباط برقرار می کند، اطلاعات مورد نیاز را به آن ها ارائه می دهد، با آنان همدلی و به آن ها امید می دهد. همچنین اعضاء خانواده فرد مبتلا از همین طریق بیمار را عیادت می کنند.
دکتر امین یزدی، گفت: این کلیپ از طریق تلویزیون اتاق بیمار یا موبایل پرستار  پخش می شود.
رئیس شورای استان خراسان رضوی، با اظهار امیدواری برای ریشه کنی ویروس کووید ۱۹ در جهان و کشور، خاطر نشان کرد: از این طرح برای بیمارستان های سراسر کشور می توان استفاده کرد تا به بهداشت روان بیماران مبتلا به کرونا و عزیزان آن ها نیز کمک شود.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز