title
کد خبر: 140812
00
پرواز شش بالگرد بر فراز مناطق سیل زده

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر فراهم شدن امکان امدادرسانی با بالگرد در استان سیستان و بلوچستان خبر داد.

به گزارش بهداشت نیوز: مرتضی سلیمی در باره آخرین وضعیت مناطق درگیر سیلاب در استان سیستان و بلوچستان اظهار کرد: در حال حاضر  ۱۳ شهرستان استان سیستان و بلوچستان درگیر سیلاب هستند.

به گفته وی، این شهرستان‌ها از جمله ایرانشهر، چابهار، خاش، دلگان، زاهدان، سرباز، سراوان، سیب و سوارن، فنوج، کنارک، میرجاوه، نیک شهر، هیرمند بوده و از این میان شهرستان‌های فنوج ، کنارک و قصر قند بیشترین درگیری با سیلاب را دارند. البته ارزیابی‌های ما از منطقه این است که به جز زرآباد و کنارک تقریبا سایر مناطق استان به وضعیت پایدار برسد. البته پایدار شدن وضعیت به این مفهوم نیست که امدادرسانی متوقف شود.

وی با بیان اینکه وضعیت شهرستانهای سرباز، دلگان، کنارک، چابهار و نیک شهر در ضعیت بحرانی و اضطراری قرار دارد، ادامه داد: راه های ارتباطی و خطوط ارتباطی با شهرستان فنوج قطع است و اطلاع دقیقی از وضعیت این شهرستان در دست نیست.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر با بیان اینکه امروز شش بالگرد در مناطق درگیر سیل در حال کار هستند که این تعداد کافی است، گفت:‌ دیروز بالگردها به علت شرایط جوی امکان پرواز نداشتند. روز گذشته شرایط جوی نامساعد بود و جاده‌ها بسته بود اما امروز امدادرسانی با مشکلات جوی مواجه نیست. دو فروند بالگرد جمعیت هلال احمردر منطقه در حال امداد رسانی هستند و با توجه به هماهنگی انجام شده یک فروند بالگرد سپاه نیز در منطقه مستقر شده و در حال کمک است. همچنین طی برنامه ریزی  صورت گرفته بالگرد های هوانیروز و نیروی انتظامی نیز جهت کمک به عملیات امداد رسانی اعزام  شده و در منطقه حضور دارند.

به گفته سلیمی، تعداد سه اردوگاه نیز در شهرستانهای فنوج ، کنارک و قصر قند برپا شده و تخلیه اضطراری روستاها و مناطق شهری در معرض سیلاب در حال انجام است و اسکان اضطراری در مدارس انجام ‌می‌شود.

وی درباره اینکه مردم از چه طریقی می‌توانند کمک‌های خود را به صورت مشخص به سازمان امداد و نجان هلال‌احمر انتقال دهند، گفت: از طریق شماره گیری *۱۲*۵۴# مرم می‌توانند کمک‌های خود را به صورت مستقیم به سیل زدگان این استان اهدا کنند.

سلیمی با تاکید بر اینکه ۱۲۶ تیم عملیاتی در منطقه مستقر و در حال انجام عملیات هستند، ادامه داد: از تاریخ چهارشنبه ۱۸ دی ماه تا کنون  ۸۲۴ نفر اسکان داده شده‌اند که معادل۲۰۶ خانوار هستند. بیشترین اسکان در شهرستانهای دلگان، زاهدان، سراوان و خاش انجام شده است.

به گفته وی، به علت مسدود بودن راه‌های مواصلاتی و شرایط آب و هوایی نامناسب تاکنون ۱۳۰ بسته غذایی و ۴۵۹ تخته موکت و ۲۸۸۸ کیلوگرم نایلون پوششی در بین آسیب دیدگان توزیع شده است. با توجه به حضور بالگردهای جمعیت و سایرسازمانهای همکار تا پایان امروز سایر اقلام مورد نیاز در بین آسیب دیدگان توزیع می شود.

منبع: ایسنا


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز