title
کد خبر: 138358
00
وقتی  مشکلات قلبی هنگام بارداری سراغتان می آید

زنان باردار در برابر انواع بیماری هایی که می تواند جان آن ها و فرزندشان را تهدید کند، آسیب پذیر هستند. بارداری می تواند سیستم قلبی و گردش خون مادر را تحت تأثیر قرار دهد و ممکن است خطرات جدی برای زایمان و عوارض طولانی مدت و جدی برای مادر ایجاد کند.قلب یک زن باردار باید دو برابر تلاش کند تا خون را در بدن خود و همچنین جنین به گردش درآورد. حتی مادران سالم هم ممکن است در دوران بارداری مشکلات قلبی را تجربه کنند.زایمان نیز می تواند فشار جدی روی قلب ایجاد کند.برخی مشکلات قلبی شایع که زنان باردار تجربه می کنند:

به گزارش بهداشت نیوز:

ناهنجاری های ضربان قلب

این ناهنجاری بین زنان باردار بسیار متداول است. به دلیل بی نظمی در پمپاژ قلبی ، این موضوع طبیعی است و معمولاً دلیلی برای نگرانی نیست.

 تشدید نقایص مادرزادی قلبی

به دلیل افزایش فشار خون و جریان خون در بدن یک زن باردار، زنان متولد شده با مشکلات قلبی می توانند نوزادانی با نقص قلبی مشابه به دنیا بیاورند. تولد زودرس نیز یک خطر محسوب 

می شود.

 نقص دریچه های قلب

نقص در دریچه های قلبی ، خطر ابتلا به اندوکاردیت ، عفونت دریچه های قلبی و اندوکارد را افزایش می دهد .بدن یک زن باردار برای اطمینان از ایمنی ، راحتی و تغذیه جنین، دستخوش تغییراتی می شود. سیستم قلبی و عروقی یکی از سیستم هایی است که دچار تغییرات زیادی می شود. این موضوع به نوبه خود می تواند روی سلامت قلب و عروق و سلامت عمومی فرد تأثیر بگذارد.تغییر در سیستم گردش خون و قلب و عروق در سه ماه اول بارداری شروع می شود ، به طور معمول درسه ماه دوم اوج می گیرد و  در سه ماه سوم  یا پس از زایمان برطرف می شود.

 درمان بیماری قلبی در بارداری

تجویز دارو در دوران بارداری بسیار مهم و جدی است چرا که روی نوزاد هم  تأثیر می گذارد. در مواردی که زن باردار در دوران بارداری دچار بیماری قلبی شود ، برای تشخیص و درمان باید به یک پزشک متخصص قلب و عروق مراجعه کند.

 

منبع: روزنامه خراسان


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز