title
کد خبر: 134476
00
 آیا شیمی درمانی برای جنین خطرناک است؟

دبیر علمی همایش سرطان سینه و باروری با اشاره به اینکه مواد شیمی درمانی از جفت به جنین منتقل نمی‌شود و استفاده از این روش تنها در سه ماهه اول بارداری با محدودیت همراه است، گفت: سلامت جنین با درمان سرطان مادر باردار به خطر نخواهد افتاد.

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر پدرام فدوی، در آستانه برگزاری همایش یک روزه سرطان سینه و باروری اظهار داشت: امروزه همه زنان مبتلا به سرطان سینه در سن باروری می‌توانند باردار شوند و در واقع شیمی درمانی به غیر از سه ماهه اول بارداری که محدودیت دارد در سه ماهه دوم و سوم مشکلی برای سلامت جنین به همراه نخواهد داشت.


وی ادامه داد: مواد شیمی درمانی از جفت عبور نمی‌کند و در واقع سلامت جنین با درمان سرطان مادر به خطر نخواهد افتاد.


وی بیان داشت: سرطان سینه یکی از سرطان‌های شایع در میان زنان است که در ایران سن ابتلا به آن کاهش یافته است در حالی که این میزان با آمار جهانی متفاوت است و زنان اصول در سنین بالا مبتلا به این مشکل می‌شوند.


عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به اینکه علت دقیق کاهش سن ابتلا به سرطان سینه در زنان مشخص نیست، گفت: علل ابتلا در جوانان و افراد در سن بالا تقریباً یکسان بوده و تغییر و تأثیرات هورمونی نیز بیشتر به سرطان‌های سرکش و بدخیم منجر می‌شود.

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز