title
کد خبر: 13216
00
امدادرسانی به1480 متاثر از سیل و آبگرفتگی در 11 استان

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به انجام عملیات سیل و آبگرفتگی در 11 استان متاثر، گفت: طی سه روز گذشته یک هزار و 480 تن از هموطنان در استان های ایلام، بوشهر، خراسان جنوبی و رضوی، خوزستان، سیستان و بلوچستان، فارس، کرمان، کرمانشاه، لرستان و هرمزگان از خدمات امدادی بهره مند شده اند.

به گزارش بهداشت نیوز، شاهین فتحی؛ معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با تشریح گزارش عملیات امدادی سیل و آب‌گرفتگی در سطح کشور طی سه روز گذشته، افزود: 11استان ایلام، بوشهر، خراسان جنوبی و رضوی، خوزستان، سیستان و بلوچستان، فارس، کرمان، کرمانشاه، لرستان و هرمزگان تحت تاثیر سیل و آبگرفتگی قرار گرفته‌اند و امدادرسانی در 46 محور شهری، روستایی و عشایرنشین انجام شده است.

وی گفت: بر این اساس یک هزار و 480  تن از هموطنان در استان از خدمات امدادی بهره مند شده و 31 تن نیز نجات یافته اند.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر به مفقود شدن 4 نفر در سیل استان بوشهر در شهرستان دیر اشاره و خاطرنشان کرد: 88 تیم عملیاتی متشکل از 341 امدادگر و نجاتگر نسبت به ارائه خدمات امدادی به هموطنان در این استان ها اقدام کردند.

به گفته وی، امدادگران علاوه بر تخلیه آب از 211 واحد مسکونی با به کارگیری 41 دستگاه پمپ و لجن کش، به 17 تن خدمات سرپایی ارائه داده و 192 نفر را نیز اسکان اضطراری دادند. همچنین 73 خودرو از مسیر سیلاب رهاسازی شده و 32 دستگاه چادر، 413 تخته پتو، 123 تخته موکت، 221 کیلوگرم نایلون و 968 قوطی کنسروجات نیز میان متاثران از سیل و آبگرفتگی توزیع شده است و امدادرسانی در فارس و کرمان ادامه دارد.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز