title
کد خبر: 132144
00
پلیس لندن علیه فعالان محیط زیست به زور متوسل شد

پلیس لندن با فعالان محیط زیست که در اعتراض به بحران وضعیت آب و هوا در بخشی از مرکز پایتخت انگلیس در وسط خیابان خیمه زده‌اند، برخورد و چادر آنها را با چاقو پاره کرد.

پلیس طبق ماده ۱۴ قانون تظاهرات صبح سه شنبه به معترضان اعلام کرد که در میدان مشهور ترافلگار تجمع و در غیر این‌ صورت بازداشت می شوند. منابع محلی گزارش دادند هم زمان با تاریک شدن هوا پلیس وارد عمل شد و معترضان را از چادرهایی که قصد داشتند شب را تا صبح سر کنند بیرون کشیدند.

اسکای نیوز ‌اقدام پلیس را تنش‌زا توصیف کرد و گفت: آنها مصمم هستند کنترل خیابان اصلی لندن را به دست بگیرند.

بر اساس آخرین آمار منتشر شده پلیس تاکنون ۵۳۱ فعال محیط زیست را دستگیر کرده است.

اعضای گروه «قیام علیه انقراض» از روز دوشنبه اطراف پارلمان و دفتر نخست وزیری انگلیس را گرفته و قصد دارند در روزهای آینده مسیرهای منتهی به وزارتخانه‌ها و مناطق پرتردد شهر را مسدود کنند.  

این گروه سه درخواست اصلی دارد: از دولت می‌خواهد که درباره تغییرات آب و هوایی حقیقت را بگوید، سطح آلایندگی‌های ناشی از گاز سمی دی‌اکسید کربن را تا سال ۲۰۲۵ میلادی به صفر برساند و یک گروه از شهروندان نیز بر این فرآیند نظارت کند.

معترضان به تعبیری می گویند که تا دو هفته و به تعبیر دیگر تا رسیدن به درخواست‌های خود دست از تظاهرات بر نخواهند داشت.

نخست وزیر انگلیس فعالان محیط زیست را افرادی ترش‌رو و بداخلاق خواند که در چادرهای بدبو زندگی می کنند.

به گزارش نشریه دیلی تلگراف،«بوریس جانسون» دوشنبه شب در مراسم رونمایی از کتابی در لندن گفت: ماموران امنیتی مایل نبودند در این آیین شرکت کنم چون می گفتند خیابان پر از افراد بد اخلاق و معترضانی است که خیابان را کثیف کرده‌اند.

 وی از آنهایی که به تعبیر او در خیمه‌های آکنده از بوی مواد مخدر زندگی می کنند، خواست از مسدود کردن خیابان های شهر دست بردارند.

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز