title
کد خبر: 1280
00
سرپرست مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کشور:
 زائران مراقب انتقال بیماری های تنقسی و ویروسی باشند

سرپرست مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کشور از زائران خواست تا مراقب سلامتی خود و انتقال بیماری های تنفسی و ویروسی باشند.

به گزارش بهداشت نیوز، پیرحسین کولیوند، شایع ترین بیماری زائران اربعین کربلا بویژه زائرانی که پیاده روی می کنند را گرفتگی عضلات و تاول پا عنوان کرد و افزود: معمولا زائران با این نوع بیماری ها و بدنبال آن با بیماری های تنفسی مواجه می شوند.
سرپرست مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کشور ضمن توصیه به زائران برای مقابله با بیماری های تنفسی و ویروسی ، اظهار داشت: از زائرانی که زمینه بیماری هایی چون دیابت، مشکلات قلبی، فشارخون دارند بهتر است قبل از سفر با پزشک خود مشورت کرده و هنگام سفر هم بهداشت را رعایت و در مسیر حتما حین خستگی در مواکب محل استراحت، استراحت کنند.
وی ادامه داد: هر جا این زائران احساس نیاز به خدمات درمانگاهی داشتند در صورت حضور در داخل با 115 و در صورت حضور در مرز عراق با تلفن های درمانگاه های آنجا تماس برقرار کنند.
سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کشور تصریح کرد: همه استان ها درگیر خدمت رسانی به زائران هستند و در این میان بار اصلی روی دوش مسیرهای کرمانشاه و همدان است و در حال حاضر پنج اتاق عمل در ایلام اضافه شده است.
کولیوند، مهمترین مشکل تیم فوریت های پزشکی را کمبود نیروی انسانی برشمرد و گفت: در حال حاضر به 14 هزار نفر نیرو نیاز است و با جذب جوانان جسور و متخصص حتی اگر یک دقیقه زودتر بتوان به محل حادثه رسید، میلیاردها تومان هزینه برای مملکت صرفه جویی می شود.
سرپرست مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کشور درباره بالگردی که ماه گذشته در آمل سقوط کرد، گفت: کمتر از یک ماه از سقوط، بالگردی جدید جایگزین شد که این اقتدار وزارت بهداشت را می رساند.
منبع: ایرنا

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز