title
کد خبر: 1275
00
مدیرکل دفتر تدوین استاندارد بیمه سلامت ایران:
 توانمندسازی بیمه شدگان بازنگری می شود

مدیرکل دفتر تدوین استانداردها و توسعه خدمات بیمه ای سازمان بیمه سلامت ایران گفت: بازنگری جدی روی فعالیت های مربوط به توانمندسازی بیمه شدگان در دستورکار قرار دارد.

به گزارش بهداشت نیوز، جلال سعید پور با اشاره به رویکرد توانمند سازی بیمه شدگان در سازمان بیمه سلامت ایران افزود: در آینده نزدیک شاهد تشکیل دفتر توسعه مشارکت های اجتماعی و توانمندسازی بیمه شدگان در این سازمان خواهیم بود.
وی با بیان اینکه از بیمه شدگان در حوزه های سلامت حمایت جدی تری خواهیم کرد، تاکید کرد: باید بتوانیم از حقوق بیمه شدگان در زمینه سلامت صیانت بیشتری داشته باشیم.
مدیرکل دفترتدوین استانداردها و توسعه خدمات بیمه ای سازمان بیمه سلامت ایران اذعان کرد: تلاش می کنیم تا بیمه شدگان را با حقوق بیمه ای بیشتر آشنا کنیم تا آنها بتوانند مطالبات درست تری را از سازمان داشته باشند.
وی توضیح داد: با توجه به ارائه خدمات سطح یک و اجرای نظام ارجاع در این دسته از بیمه شدگان، سطوح تماس و دسترسی بیشتری به این گروه وجود دارد به همین دلیل این امر در اولویت اجرای برنامه توانمندسازی بیمه شدگان قرار گرفته است.
سعید پور اظهار کرد: روستاییان را درگام اول مدنظر قرارداده ایم چرا که این گروه از بیمه شده ها ممکن است نسبت به دیگر اقشار جامعه آشنایی کمتری با حقوق سلامت داشته باشند.
این مقام مسئول در بیمه سلامت ایران ، نقش اصلی توانمند سازی را نظارت همگانی بیان کرد و افزود: این کارکرد می تواند حضور بیشتر مردم را در فعالیت های سازمان ضمانت کند.
وی نقش بیمه ها را در تمام دنیا در حوزه سلامت یک نقش پشت صحنه عنوان کرد و گفت: سازمان های بیمه گر در کل دنیا در مواجهه مستقیم با مردم قرار ندارند و در کشور ما نیز کارکردهای نظام سلامت حمایت از حقوق مردم را به دنبال ندارد.
سعید پور اعلام کرد: منشور حقوق بیمه شدگان سازمان بیمه سلامت ایران به زودی نهایی و ابلاغ خواهد شد. تهیه و تدوین این منشور گامی موثر در جهت شفافیت فعالیت ها و پاسخگویی به بیمه شدگان خواهد بود.
وی افزود: این منشور پس از ابلاغ به عنوان جزئی جدانشدنی از قرارداد سازمان با موسسات طرف قرارداد به شمار می آید و ادامه همکاری با موسسات طرف قرارداد منوط به رعایت مفاد منشور حقوق بیمه شدگان خواهد بود.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز