title
کد خبر: 126529
00
نگاهی به کتاب «خانه‌ام بیت رهبری است»

«خانه‌ام بیت رهبری است» کتابی است به قلم محسن یعقوبی با موضوع سرمشق‌هایی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی که به اهتمام حوزه هنری استان سمنان و انتشارات رمز هدایت منتشر شده است.

این کتاب مجموعه‌ای از بیانات و تفاسیر شعارها در سال های مختلف، رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره مباحث روز و به‌ویژه اصل تولید داخلی به قلم محسن یعقوبی در حالی گردآوری‌شده که این مجموعه با شمارگان سه هزار نسخه و در ۲۴۸ صفحه از سوی انتشارات رمز هدایت قم و به سفارش حوزه هنری استان سمنان منتشر شده است.

نویسنده در این مجموعه سعی کرده تا با نگاهی مستند به ‌ضرورت های تحقق شعارهای سال مدنظر رهبر معظم انقلاب اسلامی، شخصیت معظم له، نام‌گذاری سال‌های اخیر توسط ایشان، روایتی از الگوهای رهبری یک جامعه اسلامی و مزیت‌های کار و تولید در قاموس نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بپردازد.

همچنین این کتاب مجموعه‌ای از بیانات رهبر معظم انقلاب در پیام‌های نوروزی و سخنرانی‌های معظم له در بین مردم درباره ضرورت تحقق شعار سال است که نگارنده این بیانات را با تحلیل‌هایی اقتصادی و اجتماعی همراه می‌سازد تا درنهایت به جایگاه تبیین شعار سال و تحقق آن در نقطه‌ای مشترک با زندگی روزمره مخاطب برسد و آن نقطه مشترک در فصل های مختلف کتاب کار، کوشش، تلاش، مجاهدت اقتصادی، تولید و دانش‌محور بودن است.

یکی دیگر از ویژگی‌های کتاب «خانه‌ام بیت رهبری است»  بیان ابزارهای رسیدن به تحقق شعار سال است که کتاب سعی دارد تا این ابزارها را با زندگی شخصی افراد به‌گونه‌ای پیوند دهد که هر فرد پس از مطالعه این مجموعه، از خود این پرسش را داشته باشد که سهم من از تحقق شعار سال چیست؟ و این امر می‌تواند یکی از نقاط مثبت کتاب باشد.

تحقق شعار سال با ابزارهای مختلف، ذوق و قریحه ادبی رهبر معظم انقلاب اسلامی، آب، آیینه و آفتاب، زندگی شخصی معظم له، نام‌گذاری سال‌ها به انواع مختلف، ۹۰جمله تاریخی ایشان، پیام‌های نوروزی رهبر معظم انقلاب، نمودارها، بیانات معظم له در جمع مردم و اقشار مختلف، روایتی از سال نو در جوار بارگاه امام رضا(ع)، الگوی رهبری، پاتکی در برابر تحریم، تولید علم و دانش و مزیت‌های تولید، تعدادی از بخش‌های این کتاب هستند.

یادداشت آیت الله سید محمد شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان و نیز مقاله برخی از مدیران و مسئولان و کارشناسان از دیگر بخش های کتاب فوق است.

بخشی از کتاب

در بخش سرمشق‌ها و خاطراتی از زندگی مقام معظم رهبری با عنوان یک سبد گل محمدی می خوانیم:

لوستر / برای منزل نوشان یک لوستر خریده بودم. بردم و قبل از اینکه بیایند، آنرا نصب کردم. خیلی سخت نبود. روشنش کردم تا آقا بیاید. وقتی آمد و لوستر را دید، چهره‌اش را درهم کشید و گفت: «تا این را باز نکنید و از خانه بیرون نبرید، نمی‌نشینم».

دیگر آثار نویسنده

عشق+مدرنیزه، ماه عسل در کره ماه، همسایه با ماه، فلفل در موصل، معلم نمونه شهیدم و سرمشق سردار خوشنویس، از جمله آثار یعقوبی است.

نقل از ایرنا


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز