title
کد خبر: 124043
00
مقام صاحب الزمان یا مقام امام زمان کجاست؟

مقام صاحب الزمان اشاره به مکانی دارد که نقل شده حضرت ولی عصر عجل الله و فرجه الشریف در آن مکان نماز خوانده اند. در حال حاضر این مکان درکربلای معلی تبدیل به مسجدی با همین نام شده است.

در داخل مقام صاحب الزمان ضریحی قرار دارد که محراب نماز حضرت حجت را نشان می دهد. این مقام که یکی از مکان های زیارتی کربلا محسوب می شود با نام های مانند : مقام الامام المهدی ، مقام امام زمان ، مقام حضرت حجت و مقام امام عصر (عج) نیز شناخته می شود.

مقام صاحب الزمان یا مقام امام زمان کجاست ؟

مقام صاحب الزمان در انتهای خیابان سدره المنتهی و در کنار رود یا نهر حسینیه قرار گرفته است خیابان سدره تقریبا در سمت شمال حرم امام حسین علیه السلام می باشد و باب السدره حرم مطهر اباعبدالله الحسین رو به این خیابان باز می شود.

فاصله مقام امام زمان تا حرم مطهر امام حسین علیه السلام

از حرم مطهر امام حسین علیه السلام و از ابتدای خیابان سدره می توان در فاصله زمانی ده دقیقه پیاده روی به مقام امام زمان برسیم.

البته اگر نمی توانید پیاده روی کنید نگران نباشید می توانید از گاری موتوری های این خیابان که نقش تاکسی را ایفا می کنند استفاده کنید. در صورتی که از این گاری موتوری ها استفاده کنید یکی دو دقیقه ای طول می کشد تا به مقام صاحب الزمان برسید.

سندیت مقام صاحب الزمان

هر چند که مقام صاحب الزمان (عج) به عنوان یکی از مکان های زیارتی کربلا معرفی می شود اما به لحاظ سندیت و قطعیت مورد شک و تردید می باشد.

توصیه به زائران کربلا

با توجه به عدم قطعیت و صحت مقام صاحب الزمان به تمام مسافران عزیزی که با یکی از انواع تور کربلا و نجف ما به زیارت رفته اند و یا خواهند رفت توصیه می کنیم فقط در صورتی به زیارت این نقاط زیارتی کربلا که در صحت آن شک و تردید هست بروند که وقت اضافه ای داشتند .

شما می توانید بعد از دیدن این مکان زیارتی کربلا در طول مسیر برگشت اگر قصد عزیمت به هتل را دارید سوغاتی نیز بخرید. اما اگر بخواهید به زیارت امام حسین علیه السلام و یا حضرت عباس سلام الله علیه بروید بهتر است که سوغاتی خریدن را به زمان دیگری موکول کنید.

نقل از الکوثر


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز