title
کد خبر: 123894
00
تا چه زمانی فرشتگان برای ثبت گناه در نامه اعمال به انسان مهلت می دهند

گناه در فرهنگ دینی به معنای انجام‌ دادن کاری است که خدا از آن نهی کرده یا ترک کاری که به آن امر نموده است که در صورت ارتکاب، در نامه اعمال ثبت خواهد شد و ثبت اعمال نیز توسط دو فرشته انجام می گیرد که آنها مأمور حفظ و نگهدارى حساب اعمال انسانند و از طرف راست و چپ از او مراقبت مى کنند، پیوسته با او هستند و لحظه اى از او جدا نمى شوند.

به گزارش بهداشت نیوزبه نقل از انوار طاها، در روایات اسلامى آمده است که: «فرشته سمت راست، نویسنده حسنات و فرشته سمت چپ نویسنده سیئات است.

یکى از الطاف الهی این است که فرشتگان به مجرد قصد عمل خیر، حسنات را می نویسند و سیئات و گناهان را تا صادر نشود نمى نویسند، بلکه بعد از مرتکب شدن گناه نیز به انسان مهلت می دهند و اگر توبه کرد نمی نویسند که به نمونه ای از این روایات اشاره می شود:

سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ عَلَیْهِ السَّلَامُ یَقُولُ:
مَا مِنْ عَبْدٍ أَذْنَبَ‏ ذَنْباً إلَّاأُجِّلَ مِنْ غَدِهِ إِلَى اللَّیْلِ، فَإِنِ اسْتَغْفَرَ اللَّهَ لَمْ یُکْتَبْ عَلَیْهِ‏
امام صادق علیه السلام: هیچ بنده ای نیست مگر اینکه زمانی که گناه کرد تا شب به او مهلت داده می شود و اگر توبه کرد گناهش نوشته نمی شود.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز