کد خبر: 11821
تاریخ انتشار: یکشنبه 22 اسفند 1395 - 19:16
در فصل سرد که مصرف غذاهایی با مزاج گرم و مقوی بیشتر میشود، احتمال بروز حرارت کبد و معده و صفرا هم افزایش مییابد که با مصرف نارنگی و سایر مرکبات میتوان به رفع این مشکلات کمک کرد.
به گزارش «بهداشت نیوز»
- نارنگی مانند لیمو، نوع ترش نیز دارد ولی عمدتاً شیرین است. اگر نارنگی ترش باشد، مزاج آن سرد و خشک است ولی معمولاً طبع آن سرد و تر بوده و گاهی در مواردی که خیلی شیرین باشد مختصری به سمت حرارت میرود که البته در بدن خودش را نشان نمیدهد و رطوبت بخش خوبی به بدن است.
- طبع نارنگی سرد است و برای رفع حالت خفقان و تنگی نفس ناشی از سرماخوردگی و گرمی مزاج، مصرف آن توصیه میشود. کسانی که پس از خوردن غذاهایی با مزاج گرم دچار حرارت بدنی حتی در فصول سرد سال مثل پاییز میشوند یا سوزش گلو، خارش پوست یا عطش مفرط پیدا میکنند خیلی از نارنگی نفع خواهند برد.
- این میوه صفرابُر خوبی است و حرارت زائد کبد و معده را کم کرده، گرگرفتگی دوران یائسگی را که عمدتاً به دلیل خشکی نامحسوس پوست و انسداد منافذ پوستی است بهبود نسبی میبخشد. نارنگی بهترین میوه برای افراد گرم مزاجی است که قصد گرفتن رژیم لاغری دارند.
- مرکبات و نارنگی عمدتاً باعث افزایش ادرار میشوند و برای پاکسازی سیستم کلیوی و کمک به دفع سنگریزه های کوچک مفیدند و از همه مهم تر باعث برطرف شدن سوزش ناحیه تناسلی به خصوص در خانم هایی میشود که ممکن است به غلط تشخیص عفونت بر آن ها گذاشته شود.
منبع: تبیان
ارسال نظر


نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.