title
کد خبر: 1153
00
مشاور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست:
 93درصد آب شرب کشور در بخش کشاورزی مصرف می شود

مشاور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: سیستم آبیاری کشور از 2500 سال پیش تاکنون تغییر چندانی نکرده و این امر موجب مصرف 93 درصد آب در بخش کشاورزی شده است.

به گزارش بهداشت نیوز، اسماعیل کهرم در همایش ملی محیط زیست و فضای سبز شهری در مشهد افزود: با توجه به جمعیت حدود 80 میلیونی کشور، فقط 3 درصد آب مصرفی در بخش شرب استفاده می شود و این نشان از الگوی نادرست مصرف ماست.
وی اظهار کرد: اگر هرچه زودتر روش استفاده از آب شرب را تغییر ندهیم و در بخش کشاورزی از تکنولوژی روز استفاده نکنیم، به زودی بحران شدید گریبان مملکت را خواهد گرفت.
وی با بیان اینکه سازمان های جنگل و مراتع و محیط زیست از مهمترین سازمان های حیاتی کشور به حساب می آیند گفت: این دو سازمان از کمبود منابع مالی و انسانی رنج می برند و توجهی به نقش آنان در کشور نمی شود.
کهرم افزود: ایران با 2 هزار و 700 کیلومتر ساحل، توان خوبی برای رونق مالی و منابع انرژی دارد و همچنین بیابان های کشور می تواند زمینه جذب گردشگر باشد که توجه مسئولان به آنها می تواند درآمد قابل توجهی به کشور وارد کند و منابع مالی حاصل از آن در راستای حفظ منابع طبیعی هزینه شود.
مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز مشهد نیز در این همایش گفت: ایجاد فضای سبز نیاز به مطالعات جامع دارد و نباید در برنامه های آن سلیقه ای برخورد شود.
احمد رضا سلامی ضمن مهم خواندن موضوع محیط زیست برای کلانشهر مشهد افزود: آثار حفظ محیط زیست در دراز مدت نمایان می شود لذا توجه مسئولان به آن اندک و بودجه های اختصاص یافته برای آن ناچیز است.
وی با بیان اینکه باید استفاده از فاضلاب تسویه شده برای آبیاری فضای سبز به صورت الگو درآید اظهار کرد: با هزینه 160 میلیارد تومان توانسته ایم بخش های بسیاری از 'کشف رود' را از بحران خارج کنیم.
وی همچنین با اشاره به پروژه کمربند سبز در اطراف شهر مشهد گفت: این پروژه علاوه بر افزایش سرانه فضای سبز در مشهد باعث جلوگیری از زمین خواری در آن مناطق نیز می شود.
مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز مشهد با بیان اینکه این کلانشهر دومین شهر آلوده کشور است خاطر نشان کرد: با همت و توجه مدیران شهری توانسته ایم سرانه فضای سبز مشهد را از 9 متر به 14 متر برسانیم که این امر افتخاری برای شهرداری مشهد به شمار می رود.

منبع: ایرنا


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز