title
کد خبر: 110786
00
 چرا مصرف ماری جوانا برای جنین خطرناک است؟

محققان دانشگاه آبرن در آلاباما خطر مصرف ماری جوانا برای جنین را تائید کردند.

به گزارش سرویس ترجمه بهداشت نیوز، محققان با انجام مطالعه ای موش های باردار را در معرض مواد شیمیایی شبیه به ماری جوانا قرار داده اند. سپس به این نتیجه رسیدند که در این جنین ها ارتباطات عصبی مرتبط با حافظه در مغز آن ها نسبت به جنین های سالم کمتر است.به گفته محققان، این موش ها در معرض دوزی معادل با مصرف متوسط یک فرد باردار قرار گرفته بودند.

نتیجه این مطالعه که در Daily Mail منتشر شده نشان می دهد که مصرف ماری جوانا در زنان باردار، موچب کاهش سطح پروتئینی شناخته شده به عنوان مولکول جاذب سلول های عصبی می شود که به ایجاد و حفظ ارتباطات مغذی کمک می کند. محققان می گویند تا کنون اطلاعات زیادی درباره این نوع مولکول وجود نداشت و بنابراین، نتایج جالبی از این مطالعه به دستآمده است.

البته تا پیش از این مطالعات مختلفی نشان داده بود که مصرف ماری جوانا طی دوران بارداری، رشد جنین را با اختلال مواجه می کند و همچنین شواهد بسیاری نشان می دهند که کودکانی که مادرانشان ماری جوانا مصرف می کنند، نسبت به سایر هم سن های خود با مشکلات شناختی، اختلال در حافظه  و تمرکز و مشکلات در مهارت های اجتماعی رو به رو می شوند.

 

منتشر شده در MSN در تاریخ 10 آوریل 2019

ترجمه از گلنوش محب علی

 

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز