title
کد خبر: 1100
00
 سوال مهم آقای وزیر در مسابقه حل مساله نوآورانه سلامت از دانشجویان

رئیس مرکز استعدادهای درخشان و سرپرست مرکز پژوهش‌های علمی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران از پاسخ دانشجویان رشته‌های مختلف علوم پزشکی و غیرپزشکی به سؤالی که وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با دست خط خود به دبیرخانه دومین همایش فن بازار ملی سلامت ارسال کرده بودند، خبر داد.

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر پروین پاسالار با اشاره به سوالی که وزیر بهداشت در مسابقه حل مساله نوآورانه سلامت که از طرف کمیته دانشجویی دومین همایش و فن بازار ملی سلامت برگزار شده بود، پرسیده بود، ‌گفت: اولین مسابقه حل مساله نوآورانه در سلامت گامی موثر در ترویج نگرش نوآورانه به مسائل سلامت بوده است.

وی افزود: این رقابت با حضور ۴۵ تیم هفت نفره برگزار شد و در حدود پنج ساعت زمان برد و نتیجه آن چیزی در حدود ۱۳۰۰ نفر ساعت تولید فکر، ایده و راهکار خلاقانه برای سوال وزیر بهداشت با عنوان «راهکارهای عملی برای افزایش اعتماد مردم شریف ایران به محصولات بهداشتی و پزشکی تولید داخل چیست؟» بود.

پاسالار ادامه داد: این رویداد از یک سو آغازگر مسیری برای توسعه نگرشی حیاتی برای حل مسائل مهم از جمله مسائل پیچیده و چند بعدی حوزه سلامت و از سوی دیگر بستری برای توسعه مهارت‌هایی نظیر کار تیمی، تحلیل مساله و تلاش برای گسترش فکر خلاق است.

رئیس مرکز استعدادهای درخشان و سرپرست مرکز پژوهش‌های علمی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران از طرف همه‌ی دانشجویان شرکت کننده در این مسابقه به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پیشنهاد داد تا با اعلام فراخوان عمومی طرح‌های نوآورانه دانشجویی در موضوعات مختلف حوزه‌ی سلامت را گردآوری کرده و از این ایده‌های خلاقانه برای حل مسائل کلان این حوزه در کشور استفاده کنند.

منبع: ایسنا


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز