title
کد خبر: 84246
00
این افراد حتما بستنی بخورند

یک انکولوژیست گفت:به دلیل اینکه دهان و گلوی افراد مبتلا به سرطان زخم می‌شود، به آنها توصیه می‌شود در حین درمان از غذاهای سرد و بستنی استفاده کنند.

به گزارش بهداشت نیوز: دکتر حسین فودازی  با بیان این مطلب افزود: افراد مبتلا به سرطان باید در حین شیمی‌درمانی بیشتر از سبزیجات و غلات استفاده کنند.

وی افزود: کاهش استفاده از گوشت قرمز، شکر و نمک در بیماران تحت درمان ضروری است همچنین یکی از عوارض شیمی‌درمانی تغییر در مزه و بوی غذاها است بنابراین خوردن سبزیجات، ادویه‌جات و نوشیدنی‌ها در جهت تسریع در خوردن غذا بسیار موثر است.

این انکولوژیست ادامه داد: غذا درست کردن به دور از محیط فرد بیمار،  موجب می‌شود تا وی حساسیت کمتری نسبت به بوی غذا داشته باشد همچنین رعایت بهداشت دهان و استفاده از میوه‌ و غذاهای تازه به جای کنسرو شده می‌تواند عوارض شیمی‌درمانی را کاهش دهد.

فودازی تاکید کرد: افراد مبتلا به سرطان بدون هماهنگی با پزشک معالج خود باید از خوردن بیش از حد مکمل‌ها پرهیز کنند چرا که این مسئله می‌تواند روند درمان آنها را دچار مشکل کند و حتی برای درمان برخی مضر است.

 

منبع: طبنا


مرتبط ها
ارسال نظر
chapta
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.