کد خبر: 84074
تاریخ انتشار: دوشنبه 26 شهريور 1397 - 03:50
یک دکترای فیزیولوژی ورزشی گفت: بعد از ورزش دوش آب سرد نگیرید.
به گزارش بهداشت نیوز: وحید ولیپور اظهار کرد: ورزشکاران باید بعد از تمرینات ورزشی دوش آب گرم بگیرند، چون بدن گرم است.
وی ادامه داد: نباید بعد از ورزش دوش آب سرد گرفت چون حتی باعث سکته و بیهوشی میشود.
ولیپور اضافه کرد: در صورت گرفتن دوش آب سرد رگهای سطحی منقبض میشوند و خونرسانی به مغز قطع میشود.
این عضو هیأت علمی دانشگاه لرستان یادآور شد: درستترین راه برای دوش گرفتن این است که ابتدا با آب گرم دوش گرفته شود و سپس به تدریج دوش آب سرد گرفته شود.
وی با اشاره به مزایای دوش آب سرد که برای درمان واریس موثر است، خاطرنشان کرد: دوش آب سرد برای تقویت عضله و کاهش آسیب نقشی ندارد ولی برای خونمردگی و پارگی مویرگ خوب است.
این عضو هیأت علمی دانشگاه لرستان اظهار کرد: دوش آب سرد حالت ریلکسیشن به بدن میدهد.
منبع: ایسنا
ارسال نظر


نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.