title
کد خبر: 70757
00
این نوشیدنی سلامت کبدتان را تضمین می‌کند

نتایج تحقیق جدید نشان می دهد نوشیدن سه فنجان قهوه یا بیشتر در روز به کاهش ابتلا به مشکلات جدی کبد کمک می کند.

به گزارش بهداشت نیوز: محققان با بررسی ۲۶ ساله بیش از ۱۴ هزار آمریکایی دریافتند افرادی که بیش از سه فنجان قهوه در روز مصرف می کردند ۲۱ درصد کمتر با احتمال بستری شدن در بیمارستان به خاطر بیماری های کبدی مواجه بودند.

دکتر «ماریانا لازو»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه جان هاپکینز مریلند، در این باره می گوید: «قهوه نوشان کمتر در معرض خطر ابتلا به بیماری های مرتبط با کبد هستند. همچنین یافته های ما از این نظریه حمایت می کند که مصرف میزان کم و متوسط قهوه برای کبد مضر نیست.»

به گفته متخصصان و پزشکان، اینکه نوشیدن قهوه برای کبد خوب و مفید است، یافته جدیدی نیست. چندین مطالعه بزرگ دیگر هم نشان داده اند که نوشیدن قهوه با کاهش قابل توجه خطر ابتلا به سیروز کبدی مرتبط است.

 

منبع: مهر


مرتبط ها
ارسال نظر
chapta
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
پر بازدیدترین
  • کبد چرب شایع ترین بیماری کبد در جهان/ باورهای غلط درباره کبد چرب و درمان آن
  • با این 2 روش رایج در واقع دارید نیازهای شخصی خود را نادیده می گیرید!/ چگونه کوچک‌انگاری را متوقف و فضا را اشغال کنیم؟
  • هواپیمای سلطنتی امارات در 2 روز پیایی پرواز به تهران، چه با خود آورد؟+ تصاویر
  • تصاویری از آلودگی نفتی در سواحل قشم و هنگام
  • هشدار امروز عراقچی به مقامات آمریکایی: مراقب اطلاعات جعلی و اشتباهات محاسباتی باشید!+ تصویر
  • از اینستاگرام تا مطب؛ چطور بفهمیم توصیه‌های پزشکی فضای مجازی قابل اعتمادند؟
  • مراسم خطبه خوانی شب شهادت امام رضا (ع) در حرم امام هشتم/ عراقچی و قالیباف هم بودند+ تصاویر
  • هشدار سازمان غذا و دارو درباره نظارت بر تولید خمیرمرغ و فرآورده‌های پروتئینی
  • واکنش بقائی به آلودگی‌ نفتی در سواحل قشم: چه کسی مسئول جبران خسارات و آسیب‌های وارده است؟+ تصویر
  • چرا بعضی ها چپ‌ دست می‌شوند؟/ چپ دست‌ها باهوش ترند؟
  • کاهش خطر زوال عقل در زنان با «هورمون‌درمانی»!