title
کد خبر: 5767
00
جوانان بخوانند؛
 زنگ هشدار برای جوانان به صدا در آمد/ تمام خطرات استفاده طولانی‌مدت از موبایل

یک متخصص ارتوپد عنوان کرد: استفاده طولانی‌مدت از موبایل باعث بروز آرتروز گردن و دیسک کمر می‌شود.

به گزارش بهداشت نیوز، ایرجیان متخصص ارتوپد و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به آسیب‌های ناشی از استفاده بیش از حد گوشی موبایل اظهار داشت: متاسفانه امروزه جوانان از گوشی موبایل بیش از حد استاندارد استفاده می‌کنند و این مساله آسیب جدی به ستون فقرات آنها وارد می‌کند. 

وی بیان کرد: هنگامی که دختران و پسران جوان از گوشی موبایل استفاده می‌کنند به دلیل قرار گرفتن غیر صحیح و نامناسب بدن در هنگام استفاده اغلب این افراد در آینده نزدیک دچار آرتروز گردن و حتی مشکلات غضروفی و مچ دست می‌شوند. 
 
ایرجیان ادامه داد: هنگامی که جوانان از گوشی موبایل به مدت طولانی استفاده می‌کنند، عضلات آنها دچار اسپاسم می‌شود و این مساله عضلات گردن و دست را تحت تاثیر منفی قرار می‌دهد و در آینده این افراد دچار آرتروز زودرس گردن و دست می‌شوند. 
 
وی ادامه داد: استفاده بیش از حد موبایل به وسیله جوانان عارضه دیسک گردن و بیماری دیسک و پاتی را به همراه می‌آورد که در صورت تداوم این کار متاسفانه جوانان به عارضه رادیکولوپاتی دچار می‌شوند.  
 
وی گفت: ارسال پیامک که متاسفانه در بین جوانان مد شده است باعث خمیدگی ستون فقرات، دیسک کمر و در بلند مدت ساییده شدن غضروف مهره‌های کمر می‌شود و ین مساله این افراد را دچار بیماری ارتوپدی از جمله آرتروز گردن و دیسک می‌شود.
 
منبع: باشگاه خبرنگاران

مرتبط ها
ارسال نظر
chapta
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.