title
کد خبر: 431
00
مدیرکل امور هویتی ایرانیان خارج از کشور ثبت احوال :
 5510 جلد شناسنامه در 6ماه امسال برای ایرانیان خارج کشور صادرشد

مدیرکل امور هویتی ایرانیان خارج از کشور سازمان ثبت احوال کشور گفت: پنج هزار و 510 جلد شناسنامه و سند ولادت از ابتدای فروردین تا پایان شهریور سال 95 برای ایرانیان متولد شده در خارج از کشور صادر شده است.

بهمن مشایخی  گفت: این شمار سند ولادت برای ایرانیان خارج از کشور در داخل و خارج از کشور تنظیم شد که شامل مشمولین قانون 976 مدنی ، بند2 (کسانی که پدر آنها ایرانی است اعم از این که در ایران یا در خارج از کشور متولد شده باشند) و ماده6 ( شامل نوزادی که از مادر خارجی و پدر ایرانی به دنیا آمده باشد) ،بودند.
به گزارش بهداشت نیوز، وی اضافه کرد: در همین مدت 550 واقعه فوت مربوط به ایرانیان خارج از کشور نیز به ثبت رسیده است .
مشایخی خاطر نشان کرد: همچنین 6 هزار و 485 جلد شناسنامه مجدد با رویکرد آرشیو (بایگانی ) الکترونیکی اسناد هویتی و صرف نظر از محل صدور شناسنامه بر اساس درخواست های تنظیمی تعویض شناسنامه واصله از نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور به صورت مکانیزه صادر و ارسال شده است .
وی گفت :در این همین مدت 6 هزار و 532 درخواست کارت شناسائی ملی به صورت الکترونیکی ( وب سرویس) از طریق نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران درخارج از کشور واصل شد که در اسرع وقت نسبت به صدور کارت شناسائی ملی و ارسال به کشور محل اقامت آنان از طریق وزارت امور خارجه اقدام شد.
مدیرکل امور هویتی ایرانیان خارج از کشور سازمان ثبت احوال تصریح کرد: هزار و 482 مورد گواهی تجرد نیز بر اساس درخواست های واصله از طریق صاحبان اسناد و یا وکیل قانونی آنان ( اعم از مراجعه حضوری به این اداره کل یا درخواست های واصله از طریق وزارت امور خارجه و یا ثبت نام اینترنتی )صادر و تسلیم شده است.
مشایخی اظهار کرد: در 6 ماهه امسال بیش از 614 فقره سند ورود به تابعیت دولت جمهوری اسلامی ایران ( موضوع مشمولین ماده واحده قانون تعیین و تکلیف فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی مصوب آبان سال 1385 مجلس شورای اسلامی )از طریق اداره تابعیت، امور پناهندگان و مهاجرین وزارت امورخارجه به این اداره کل واصل که برابر مقررات اقدام به تنظیم سند هویتی و شناسنامه جمهوری اسلامی ایران شده است.
وی گفت: درخواست های تغییر نام و نام خانوادگی به ترتیب 89 و 225 فقره در 6 ماهه اول امسال بوده که برابر مقررات جاری اقدام به ثبت واژه های مناسب شده است.

منبع: ایرنا


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز