title
کد خبر: 254546
00
هر آنچه باید در مورد پروتئین وی (whey) بدانید

مطالعات متعدد نشان می دهد که پروتئین وی می تواند در افزایش قدرت عضلانی و افزایش عضلات موثر بوده و به از دست دادن مقادیر قابل توجهی از چربی بدن کمک نماید.

به گزارش بهداشت نیوز، پروتئین وی (whey) حاوی طیف باورنکردنی از اسیدهای آمینه ضروری است که به سرعت جذب می شوند. مطالعات متعدد نشان می دهد که پروتئین وی می تواند در افزایش قدرت عضلانی و افزایش عضلات موثر بوده و به از دست دادن مقادیر قابل توجهی از چربی بدن کمک نماید.

پروتئین whey در بخش آبکی شیر وجود دارد. در فرایند تولید پنیر، بخش چرب شیر منعقد شده و whey بعنوان یک محصول جانبی از آن جدا می شود. پس از جداسازی، طی مراحل تولید پنیر باید فرایندهای مختلفی روی آن انجام گیرد تا به پروتئین whey که می شناسیم تبدیل شود.

Whey به خودی خود طعم مطلوبی ندارد و بهمین دلیل معمولاً به عنوان پودر طعم‌دار فروخته شده و به شیک‌ها، جایگزین‌های غذا و پروتئین بارها اضافه می‌شود. پروتئین whey به صورت کنستانتره، ایزوله و هیدرولیز وجود دارد. به طور کلی، پروتئین با افزایش متابولیسم و ​​کاهش اشتها به کاهش وزن کمک می کند.

پروتئین whey می تواند به افزایش چربی سوزی کمک کرده و در عین حال توده عضلانی را حفظ کند. whey سرشار از اسیدهای آمینه ضروری و سایر مواد مغذی سالم است. همچنین سرشار از اسید آمینه سیستئین است که سطح آنتی اکسیدان گلوتاتیون را افزایش می دهد و منجر به فواید بسیاری برای سلامتی می شود. استفاده از whey به ویژه برای ورزشکاران، بدنسازان یا افرادی که نیاز به افزایش توده عضلانی و قدرت در حین از دست دادن چربی دارند، یک راه بسیار سالم برای افزودن پروتئین در رژیم غذایی است.

مقدار مصرف آن 1 تا 2 پیمانه (در حدود 25 تا 50 گرم) در روز است که معمولا پس از فعالیت بدنی استفاده می شود. البته باید توجه داشت اگر دریافت روزانه پروتئین فرد بالاست، نیازی به مصرف whey نیست. در بیماری های کلیوی و کبدی، مصرف خودسرانه مکمل پروتئین توصیه نمی شود. مصرف بیش از حد پروتئین whey ممکن است عوارضی مانند تهوع، نفخ، اسهال، درد شکمی و یا واکنش های آلرژیک به دنبال داشته باشد.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
چاپ آبان
اینستاگرام بهداشت نیوز