title
کد خبر: 248644
00
توانمندسازی مراقبان و مشاوران سلامت مدارس با این سامانه وزارت بهداشت

مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش با قدردانی از همکاری‌های وزارت بهداشت در حوزه سلامت دانش آموزان، اعلام کرد: سامانه آموزش مداوم وزارت بهداشت در توانمندسازی مراقبان و مشاوران سلامت مدارس، نقش و تاثیر زیادی دارد.

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر اعظم گودرزی در اولین نشست مراقبان سلامت و مشاورین مدارس در سالن اجتماعات امام جواد (ع) وزارت بهداشت، گفت: سیاست های ما برگرفته از قانون اساسی و رهنمودهای رهبری است و یکی از ارکان پیشگیری مورد تاکید رهبر، آموزش است. بنابراین ساحت زیستی و بدنی در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش وجود دارد.

وی افزود: آموزش و ایجاد نیروی انسانی، فضا و تجهیزات و تدوین برنامه و محتوا از سیاست های دفتر آموزش سلامت و تندرستی است.

وی با اشاره به این که شعار این نشست مبنی بر "همه با هم برای سلامت مدرسه" دو محور از برنامه های اساسی ما را پوشش می دهد، بیان کرد: سامانه ای که وزارت بهداشت در اختیار مراقبان سلامت مدارس گذاشته به توانمندی نیروهای ما کمک زیادی می کند.

مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش با بیان این که آموزش سلامت، مجموعه فعالیت های خودمراقبتی برای ایجاد رفتار مناسب سلامت است، گفت: مراقبان سلامت مدارس باید بررسی کنند معضل روز چیست و آن را آموزش دهند. زیرا برنامه ریزی در آموزش سلامت بسیار مهم است. بنابراین وقتی آنفلوآنزا معضل روز است، آموزش دهان و دندان کارآیی ندارد.

گودرزی افزود: مراقبان سلامت در مناطق مختلف کشور و مناطق کلانشهرها از جمله تهران محتواهای آموزشی متفاوتی نیاز دارند و لازم است به نیازها و انواع آن توجه داشت.

به گزارش بهداشت نیوز، وی در پایان تاکید کرد: سفیران سلامت دانش آموزی یک ظرفیت فوق العاده برای توسعه سلامت در مدارس و خانواده ها هستند که مراقبان سلامت مدارس باید از این ظرفیت استفاده کنند.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز