title
کد خبر: 248172
00
کوآنزیم کیو ۱۰ و مبارزه با پیری پوست

پیری پوست یک فرآیند طبیعی است که همه را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد. با این حال، راه‌هایی برای کاهش اثرات زمان روی پوست وجود دارد. مثلا آنتی‌اکسیدان‌ها نقش کلیدی در مبارزه با علائم قابل مشاهده پیری پوست دارند که یکی از آنها کوآنزیم کیوتن است.

به گزارش بهداشت نیوز، کوآنزیم کیو۱۰ یک آنتی‌اکسیدان ضروری برای سلامت پوست است که به‌طور گسترده در محصولات مراقبت از پوست ضدپیری در ژاپن استفاده می‌شود. مکمل‌های کوآنزیم کیو۱۰ در آمریکا اغلب به‌دلیل اثرات مفیدشان بر سلامت قلب و باروری به بازار عرضه می‌شوند. با این حال، مطالعات نشان می‌دهد که کوآنزیم کیو۱۰ ممکن است برای پوست نیز مفید باشد.


کوآنزیم کیو۱۰ یک مولکول مهم موجود در پوست است اما متاسفانه با افزایش سن، سطح آن به‌طور طبیعی کاهش می‌یابد و به روند پیری پوست کمک می‌کند.

 

کوآنزیم کیو۱۰ به‌عنوان یک آنتی‌اکسیدان در پوست عمل می‌کند

کوآنزیم کیو۱۰ به‌عنوان یک آنتی‌اکسیدان به خنثی کردن رادیکال‌های آزاد کمک می‌کند. رادیکال‌های آزاد مولکول‌های ناپایداری هستند که وقتی بدن در معرض عواملی مانند نور فرابنفش، آلودگی هوا، دود سیگار و سایر مواد مضر قرار می‌گیرد، تولید می‌شوند. رادیکال‌های آزاد می‌توانند به پروتئین‌ها، غشای سلولی و DNA آسیب برسانند و به چین‌وچروک و افتادگی پوست کمک کنند.

 

مطالعات نشان داده‌اند که مصرف کوآنزیم کیو۱۰ می‌تواند ظرفیت آنتی‌اکسیدانی پوست را افزایش داده و رادیکال‌های آزاد را کاهش دهد. این می‌تواند به محافظت از پوست در برابر اثرات مخرب خورشید و جلوگیری از علائم قابل مشاهده پیری پوست کمک کند.

 

فواید کوآنزیم کیو۱۰ برای پوست

کاهش خطوط ریز و چین‌وچروک

کوآنزیم کیو۱۰ ممکن است به کاهش چین‌وچروک کمک کند. مطالعات نشان داده‌اند که استفاده موضعی از کوآنزیم کیو۱۰ می‌تواند ظاهر پوست را با افزایش تولید کلاژن و الاستین که برای حفظ سفتی و الاستیسیته پوست ضروری هستند، بهبود ببخشد. کوآنزیم کیو۱۰ همچنین ممکن است به کاهش آسیب خورشید و بهبود بافت پوست کمک کند.

 

تولید کلاژن

کلاژن یک پروتئین ضروری برای ساختار پوست است. به حفظ استحکام، کشسانی و ظاهر جوان پوست کمک می‌کند. کوآنزیم کیو۱۰ نقش مهمی در تولید کلاژن دارد. با کمک به تحریک تولید کلاژن، کوآنزیم کیو۱۰ می‌تواند به بهبود استحکام و ظاهر کلی پوست کمک کند.

 

محافظت در برابر آسیب خورشید

نور خورشید یکی از عوامل اصلی پیری زودرس پوست است. قرار گرفتن بیش از حد در معرض اشعه ماوراءبنفش می‌تواند منجر به چین‌وچروک، لکه‌های تیره و افتادگی پوست شود. کوآنزیم کیو۱۰ می‌تواند با خنثی کردن رادیکال‌های آزاد و ترمیم آسیب‌های موجود، از پوست در برابر آسیب‌های خورشید محافظت کند.

 

نحوه استفاده از کوآنزیم کیو۱۰ در روتین مراقبت از پوست

محصولات موضعی

محصولات موضعی حاوی کوآنزیم کیو۱۰ را می‌توان مستقیماً روی پوست استفاده کرد تا از خواص آنتی‌اکسیدانی و ضدپیری آن بهره‌مند شد. کرم‌ها و مرطوب‌کننده‌های حاوی کوآنزیم کیو ۲۰ را می‌توان در ترکیب با سایر مواد مانند رتینول، ویتامینC و چای سبز برای نتیجه مطلوب استفاده کرد.

 

استفاده روزانه از محصولات موضعی حاوی کوآنزیم کیو ۱۰ می‌تواند به کاهش علائم قابل مشاهده پیری پوست، بهبود بافت پوست و تولید کلاژن کمک کند.

 

مکمل‌های خوراکی

علاوه بر محصولات موضعی، مصرف خوراکی مکمل کوآنزیم کیو ۱۰ نیز امکان‌پذیر است. با این حال، توجه به این نکته مهم است که مکمل‌های کوآنزیم کیو ۱۰، درمانی معجزه‌آسا برای خطوط و چین‌وچروک‌ها نیستند. آنها می‌توانند به کاهش سرعت تجزیه کلاژن و بهبود ظاهر کلی پوست کمک کنند، اما کلاژن از دست‌رفته را بازسازی نمی‌کنند.

 

قبل از شروع مصرف مکمل‌های کوآنزیم کیو ۱۰ توصیه می‌شود که با متخصص پوست مشورت کنید تا مطمئن شوید که آنها برای شما بی‌خطر هستند و با داروهای دیگری که احتمالا مصرف می‌کنید تداخل نداشته باشند.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز