title
کد خبر: 247822
00
برای رشد و تکامل دندان در کودکان این مواد غذایی را بخورند و از این خوراکی ها پرهیز کنند

مسوول واحد سلامت دهان و دندان مرکز بهداشت شهدای انقلاب، بر نقش کلیدی تغذیه و رژیم غذایی مناسب در تکامل و رشد دندان کودکان تاکید کرد.

به گزارش بهداشت نیوز به نقل از روابط عمومی مرکز بهداشت شهدای انقلاب، دکتر «شکوه مهربان کار» به مناسبت هفته ملی کودک با شعار «کودکی بهتر، زندگی بهتر» گفت: رژیم غذایی تاثیر موضعی بر سلامت دندان ها دارد، یعنی شکل، نوع مواد غذایی و نوشیدنی ها، بر PH و فعالیت میکروبی دهان تاثیر مستقیم دارد.

او با اشاره به نقش کلیدی رژیم غذایی و تغذیه در تکامل دندان ها بر اهمیت مصرف شیر در آموزش به کودکان تاکید کرد و گفت: شیر به عنوان ماده غذایی سرشار از کلسیم و دارای طبیعت قلیایی، بر کاهش توان مواد غذایی در پوسیدگی دندانی تاثیر مثبت می گذارد.

مسوول واحد سلامت دهان و دندان مرکز بهداشت شهدای انقلاب ادامه داد: مصرف مواد خوراکی چسبنده همچون کلوچه، چیپس، پفک و انواع شیرینی به دلیل نفوذ در لابلای دندان، باعث پوسیدگی از بین رفتن دندان می شود و توصیه می شود تا حد امکان از مصرف اینگونه خوراکی ها پرهیز شود.

به مناسبت هفته ملی کودک، به همت واحد سلامت دهان و دندان مرکز بهداشت شهدای انقلاب و با همکاری واحد سلامت خانواده و جمعیت این مرکز، کودکان یکی از مهدکودک های شهر شیراز در زمینه بهداشت دهان و دندان، تغذیه سالم و نحوه مسواک زدن آموزش دیدند.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز