title
کد خبر: 246608
00
روشی برای تهیه یک پاستای خوشمزه که تا به حال نخورده‌اید

بعضی از خانم‌های خانه‌دار عادت ‌کرده‌اند با یک ماده غذایی فقط همان غذایی را که بلد هستند، درست کنند و هیچ‌وقت فکر هم نمی‌کنند که مثلا با آن ماده غذایی که فقط یک نوع غذا می‌توانستند درست کنند، چه غذاهایی می‌توانند خلق و کشف کنند که تا به حال نه کسی خورده و نه دیده.

به گزارش بهداشت نیوز پس اگر اهل ریسک هستید، با ما همراه شوید تا یک پاستا باقالای خوشمزه درست کنید و خودتان را هم صاحب اثر بدانید؛ ما کنار می‌کشیم.

هر نوع پاستایی که دوست دارید، از انواع رشته‌ای تا شکل‌های مختلف پاپیونی، حلزونی یا مارپیچ یا ... را انتخاب کنید. پاستا همیشه طرفدار دارد. پس تا این جای کار نگران توجه و استقبال افراد خانه نباشید. پاستا که ماده اصلی غذا باشد، دیگر بقیه ماجرا حل است. فقط فضاسازی و جوسازی یادتان نرود. فضای خانواده را برای خوردن غذایی جدید و البته لذیذ آماده کنید.

باقلا سبز را حتما تا امروز فقط در باقلاپلو با گوشت و مرغ استفاده کرده‌اید ولی این باقلای بی‌زبان در جاهای دیگر هم می‌تواند خودنمایی کند و مزه‌اش را به رخ بکشد. مخصوصا  اگر با سبزی‌های معطر باشد؛ پس یادتان باشد که در این غذا سبزی معطر هم داریم.

اگر سه، چهار تا پیازچه کوچک هم باشد که خیلی خوب می‌شود؛ پس پیازچه‌ها را حلقه حلقه ببرید تا قشنگ‌تر باشد. جوانه ماش و گرانول سیر و گردو هم می‌خواهیم. اگر کمی کنجد و پوست پرتقال هم برای خوش‌طعم ورنگ کردن پاستا داشته باشید که دیگر شاهکار کرده‌اید. البته پوست پرتقال را رنده کنید. خیلی زیاد هم نباشد، مثلا اندازه یک قاشق مرباخوری.

حالا پاستا را درست مثل بقیه پاستاهایتان که درست می‌کردید، آب‌کش کنید. باقلا را هم بپزید. کمی نمک، زردچوبه و فلفل هم به آن بزنید. وقتی پاستا را آب‌کش کردید، بگذارید خوب دم بکشد.

وقتی پاستاها خوب دم کشیدند، ‌درون یک کاسه بریزید. بعد باقلاهای پخته شده را به آن اضافه کنید. سبزی‌های معطر و پیازچه‌های حلقه‌شده، گرانول سیر و گردوی خرد شده و کنجد و پوست پرتقال را هم به آن اضافه کنید. دو قاشق غذاخوری روغن زیتون روی آن بریزید و خوب هم بزنید. حالا پاستای باقلای شما آماده است. یک پاستای جدید و متفاوت با طعمی متفاوت و البته هیجان‌انگیز.

 
منبع: همشهری آنلاین

مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز